IT Mässan: Helpdesk / 1st line support
Experis IT / Supportteknikerjobb / Stockholm
2012-08-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT Mässan: Helpdesk / 1st line support" (publicerad 2012-11-13) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis IT i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige Välkommen att söka tjänsterna vid vår IT- Rekryteringsmässa!
Tid: Onsdagen den 5 sep kl 13.30-14.30 (drop-in).
VAR: Kista Science Tower, Färögatan 33 (T-bana: Kista).
Ta med dig flera kopior på dina ansökningshandlingar och förbered dig på en kortare intervju.
Publiceringsdatum2012-08-22Beskrivning av verksamhetenExperis är en av de världsledande aktörerna inom kompetensförsörjning. Vi erbjuder chefer och specialister - via konsulttjänster, rekrytering och projektlösningar.
I Sverige är vi med en omsättning på 1,6 miljarder och med 1.600 anställda konsulter ett av Sveriges största konsult- och rekryteringsföretag. Namnet Experis kommer av det vi erbjuder: experience och expertise. Företaget är en sammanslagning av Manpower Professional och Elan IT.
På Experis är vi specialister på att identifiera rätt kompetens och matcha med rätt arbetsgivare. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas.
Experis är en del av ManpowerGroup tillsammans med Manpower och Right Management. Experis finns på 34 orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Vi söker nu dig som vill arbeta med helpdesk / 1st line support. Tjänsten avser en anställning som konsult på Experis IT med placering hos en större kund.
Dina arbetsuppgifterI en helpdesk hanteras support via telefon med ett stort antal supportverktyg till hands. Den största delen av telefonkontakten sker på svenska, med cirka 5-10% på engelska. Alla ärenden loggas i kundens ärendehanteringssystem och loggas på engelska. Miljön vi supporterar är komplex med cirka 2000 applikationer samt support för nätverk, klienter (datorerna), servrar, mobiltelefoni, remoteverktyg och konton.
Utbildning och erfarenhet• Erfarenhet från IT-support/ helpdesk/teknisk kundtjänst är meriterande
• Goda kunskaper i Windows-miljö och särskilt Windows Vista
• Bra kunskaper och kännedom om Office-paketet och Outlook
• Kunskaper om nätverk
• Mycket bra engelska i tal och skrift
För att passa till denna tjänst bör du som person vara stresstålig, flexibel, lyhörd samt ha en mycket bra samarbetsförmåga. Det är dessutom av stort värde om du har en bra slutledningsförmåga samt felsökningsmentalitet.
Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult hos oss erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. Du får ett varierande arbetsliv i spännande uppdrag hos intressanta kunder. Vi erbjuder utvecklingsmöjligheter i form av utbildningar och certifieringar.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
TillträdeSnarast!
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-09-05
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagExperis IT
AdressExperis IT
http://
www.experis.se11181 STOCKHOLM
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08
Faxnummer: 08
Jobbnummer 1320901
Observera att sista ansökningsdag har passerat.