IT Help Desk

Zmarta Group / Supportteknikerjobb / Ängelholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Ängelholm, Åstorp, Bjuv, Bräcke, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Zmarta Group i Ängelholm, Jönköping eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-10-12

Beskrivning av verksamheten
Zmarta Group erbjuder konsumenttjänster inom bank och försäkring. I företagsgruppen ingår bland annat varumärken som Zmarta, Freedom Finance, Centum och Freedom Rahoitus. Företaget grundades 1999 och har cirka 200 anställda med kontor i Ängelholm, Stockholm, Oslo, Helsingfors och München.
Zmarta Group har nyligen förvärvats av Bauer Media Group, ett ledande medieföretag.

Dina arbetsuppgifter
Vi behöver förstärka vår IT funktion med ytterligare en medarbetare till vår IT Help Desk.
Du kommer att jobba med att installera, underhålla och administrera våra interna och externa IT-system och som användarsupport gällande IT-problem på våra kontor i Sverige, Norge, Finland och Tyskland. Det dagliga arbetet består av att hjälpa våra medarbetare med olika typer av problem samt att se till att användarnas IT-miljö är fullt fungerande.
Du ska ha erfarenhet av att installera och underhålla datorer, skrivare, telefonisystem och diverse hårdvara. Din roll innefattar bl.a. hantering av Windows-klienter, Office 365 installationer samt telefonisystem.
Ärendena inkommer främst via vårt ärendehanteringssystem Jira, men även via mail, telefon eller direkt från medarbetare inom organisationen. Du arbetar med att t.ex. administrera behörigheter och rättigheter för användare, besvarar frågor och hjälper medarbetare med bl.a. hårdvara, mjukvara och nätverksrelaterade problem. Vidare arbetar du även med felsökning, installationer och uppdateringar av datorer.
Vi håller för närvarande på att gradvis flytta våra tjänster och drift till olika Cloud-lösningar och mycket av vår support kommer kunna bedrivas utan inställelse på plats men resor till våra kontor i Europa kan förekomma i rollen.
Du kommer att jobba på vårt huvudkontor i Ängelholm på vår System & Help Desk- avdelning och då främst tillsammans med vår Help Desk Technician Anders Sjöberg, men även med resten av avdelningen.
Du rapporterar direkt till vår IT Director, Ola Ström, som ansvarar för företagets IT Help Desk i alla länder.
ANSVARSOMRÅDEN:
• Datorer
• Office365
• Skrivare
• Antivirus
• Arbetsplatser
• Telefonisystem
• Nätverk

Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av en liknande roll och som trivs med att ge den bästa servicen.
Eftersom support ges på både svenska och engelska är det ett krav att du talar och förstår båda språken väl.
Som person är du strukturerad, noggrann och har god samarbetsförmåga. Du bör vara självgående, nyfiken på att skaffa nya kunskaper och ha en vilja att leverera.
Du måste ha goda kunskaper inom administration av Windowsdatorer.
Utöver ovannämnda:
• Gillar du att ha "många bollar i luften", är ansvarstagande och har lätt för att anpassa dig efter ändrade förutsättningar
• Har du lätt för att samarbeta där du både tar och ger en hjälpande hand
• Du har förmågan kunna koordinera arbetsuppgifter som ibland måste ske parallellt
• Du arbetar i en roll där du förväntas hjälpa andra så det är viktigt att du är kommunikativ och hjälpsam
• Självfallet har du ett gediget intresse för IT och har en vilja att lära och utvecklas.
Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av:
• Office365
• SharePoint inkl. OneDrive
• MySQL
• Jira
Relevant högskoleutbildning är ett plus men din lämplighet för tjänsten väger tungt.
Vi ser fram emot att ha rätt kandidat på plats inom en nära framtid och uppskattar därför din ansökan så snart som möjligt. Ansökningar kommer att hanteras löpande.
Zmarta Group kännetecknas av hög utvecklingstakt, korta beslutsvägar, resultatorientering, "can do"-mentalitet och hög grad av arbetstrivsel. Personalstyrkan är diversifierad i bred bemärkelse med den gemensamma nämnaren att kunden står i centrum för allt arbete.
Vi välkomnar dig att bli en i vårt gäng och hjälpa oss att ta nästa steg mot att skapa en smart, innovativ, kundvänlig och modern finansiell service som är tillgänglig för alla.
Läs mer på www.zmartagroup.com .

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Arbetstider: Måndag-fredag 08.00-17.00 Tillträde
Omgående

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön
Anställningen omfattas av ett kollektivavtal mellan Almega Tjänsteföretagen och Unionen/Akademikerförbunden.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-30
Ansök genom att skicka in CV och personligt brev via webbportalen.
Vill du ha ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
IT Director, Ola Ström på tel. 0431 47 47 07, e-post: ola.strom@zmartagroup.com
Help Desk Technician, Anders Sjöberg på tel. 0431-47 22 29, e-post: anders.sjoberg@zmartagroup.com

Kontakt
Ola Ström, IT-Director, 0431-474707 ola.strom@zmartagroup.com
Anders Sjöberg, Help Desk Technician, 0431-472229 anders.sjoberg@zmartagroup.com

Företag
Zmarta Group

Adress
Zmarta Group
Box 1068
26221 ÄNGELHOLM

Kontorsadress
Polisgatan 2

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0431474700

Jobbnummer
3100583

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Zmarta Group

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Zmarta Group: