IT Deskside Support Analyst
Inflight Service Europe AB / Supportteknikerjobb / Tibro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Tibro,
Hjo,
Skövde,
Karlsborg,
Tidaholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Inflight Service Europe AB i Tibro,
Göteborg,
Strömstad,
Sigtuna,
Stockholm eller i
hela Sverige gategroup is the leading independent global provider of products, services and solutions related to a passenger's on-board experience. We specialize in catering and hospitality, provisioning and logistics; and onboard products and services to companies that serve people on the move. Our portfolio is designed to meet the fast-changing needs of our customers around the world. We do this by offering end-to-end solutions through our group of companies. While each company addresses a specific market need, together they can also operate in an integrated way to provide a 'one-stop-shop' for our customers. Please visit our website: http: //www.gategroup.com/
Sammanfattning av jobb:
Vi söker en IT Deskside Support Analyst till vår lager och produktionsanläggning i Tibro (Inflight Service). Du ansvarar för att tillhandahålla 1st Line och 2nd Line IT-teknisk support till verksamheten och stödja IT-projekt efter behov. Syftet med tjänsten är att lösa alla IT-supportproblem och serviceförfrågningar som rapporteras till GateGroups IT Servicedesk samt hantera alla supportärenden och serviceförfrågningar, som måste eskaleras till interna eller externa 3:e parts supportleverantörer.
Vi letar efter en engagerad, driven och passionerad person som vill göra ett avtryck i en internationell miljö, i ett världsledande företag med verksamhet i över 60 länder. Du är i stor utsträckning självgående, du har en entusiasm för IT-support och du vill förenkla vardagen för användarna. Vi tror att du är nyfiken på ny teknik och har lätt att lära.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:
• Support och underhåll av lokal IT-miljö
• Hantering av IT-incidenter som registrerats via vår globala Servicedesk
• Uppföljning och dokumentering i vårt IT Service Management-verktyg ServiceNow
• Prioritering enligt överenskomna SLA-nivåer
• Ansvar för IT-inventarier:
• Hantera lager och inköp
• Säkerställa leveranser till våra olika kontor
• Proaktivt delta i interna möten
• Regelbundna resor till GateGroups kontor i Kista
• Spela en nyckelroll i implementation av nya system och lösningar
Kvalifikationer:
• Relevant utbildning som IT-specialist eller liknande
• 3-5 års erfarenhet av en IT-supportroll eller liknande, gärna i internationell miljö
• Erfarenhet av Microsoft Office-produkter och liknande programvaror
• Microsoft-certifiering MCITP eller liknande är meriterande
Färdigheter:
• Erfarenhet av PC, skrivare, scanners, nätverk
• Erfarenhet av administration av Active Directory
• Erfarenhet av ServiceNow eller liknande verktyg för hantering av IT-incidenter
• Stark analytisk och problemlösande förmåga
• God kommunikationsförmåga
• Strukturerat arbetssätt
• Utmärkt lagspelare
Språkkunskaper:
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift
• Svenskt medborgarskap är ett krav
• Utmärkt skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga
Ersättning Månadslön Förmånsportal Benify Friskvårdsbidrag Sjukvårdsföräkring Kollektivavtalat ITP pension
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-02-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Inflight Service Europe AB (org.nr 556547-6941),
https://www.gategroup.com/ Arbetsplats gategroup
Jobbnummer 7332422
Observera att sista ansökningsdag har passerat.