IT Business Support Specialist
Scania CV AB / Supportteknikerjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Scania CV AB i Södertälje,
Nykvarn,
Huddinge,
Järfälla,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Nu söker vi en IT Business Support Specialist till vår interna Process Support & IT avdelning. Är du en IT-intresserad person med något/några års erfarenhet i branschen, med ett öga för problemlösning? Då är det dig vi söker efter!
Publiceringsdatum2022-07-22ArbetsuppgifterI rollen som Business IT support Specialist så kommer du främst arbeta med systemförvaltning och incidenthantering av våra interna affärssystem. Du kommer ha ett dagligt ansvar för att hantera inkommande ärenden och incidenter från vår affärsverksamhet. Du rapporterar till Process Support & IT manager och du kommer att ingå i en grupp av totalt tio personer som tillsammans utgör den interna Process Support & IT avdelningen.
Utöver arbetet med förvaltning kommer det även ingå en del projektarbete där du tillsammans med kollegor på gruppen stöttar verksamheten att genomföra aktiviteter som bidrar till verksamhetens utveckling.
Det huvudsakliga ansvaret i rollen innebär att du skall:
• Hantera förvaltningsärenden och incidenter på daglig basis
• Dokumentera och underhålla systemdokumentation
• Bygga automation inom förvaltningsrådet
• Delaktig i utvecklingsprojekt/aktiviteter
Tjänsten är förlagd till Scania Finans huvudkontor i Södertälje. Scania Finans erbjuder delvis hemarbete och har en intention om att vara en flexibel arbetsgivare.
Profil För att lyckas och trivas i tjänsten krävs det att du:
• Har något/några års erfarenhet av arbete med applikationsförvaltning eller IT incidenthantering
• Har kunskap i PowerShell scriptning
• Har kunskap i MS SQL
• Behärskar svenska och engelska i så väl tal som i skrift
• Är serviceinriktad och lösningsorienterad
• Kan hantera förändringar och vara flexibel
• Duktig på att organisera och planera
Nedan punkter är meriterande, men inte ett krav:
• Kunskap i BanqSoft system (PreView, CoreView)
• Kunskap om och har jobbat med finansiella processer
Som person ser vi att du är nyfiken att lära och naturligt sätter kunden i fokus.
Så ansöker du Din ansökan skall innehålla både CV och personligt brev och vara oss tillhanda senast den 14 augusti.
En bakgrundskontroll kan även komma att genomföras för denna tjänst.
Vi ser fram emot din ansökan!
Om företagetScania Finans AB (SFA) är ett finansbolag som ingår i affärsområdet Scania Financial Services. SFA erbjuder finansiering och försäkring av Scanias produkter genom filialer i Norden och Baltikum. Företaget grundades 1947 och har idag en finansieringsportfölj på ca. 19 miljarder, vilket gör SFA till det äldsta och det största finansbolagen inom Scania Financial Services. Företaget har ca. 100 anställda varav ca. 40 stycken sitter på huvudkontoret i Södertälje.
#LI-Hybrid
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-08-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagScania CV AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Scania CV AB (org.nr 556084-0976),
https://www.scania.com/world/#/ Arbetsplats Scania
Jobbnummer 6836615
Observera att sista ansökningsdag har passerat.