It Application Support Fristads
Framgång Borås AB / Supportteknikerjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Framgång Borås AB i Borås,
Bollebygd,
Ulricehamn,
Herrljunga,
Göteborg eller i
hela Sverige Fristads har sedan 1925 utmanat och drivit utvecklingen av slitstarka och funktionella yrkeskläder, alltid med användaren i fokus samt med innovation och hållbarhet som drivkrafter. I vårt produktsortiment finns såväl klassiska som moderna plagg för en rad branscher och våra plagg är gjorda för att leva upp till de högsta kraven när det gäller kvalitet, säkerhet och komfort.
Fristads är en del av Hultafors Group, som ägs av Investment Latour AB och erbjuder en bred portfölj av produkter och varumärken för professionella användare. Läs mer på
www.fristads.com.Hultafors Group har mer än 1000 anställda och omsättningen uppgick 2020 till 3,6 miljarder SEK.
www.hultaforsgroup.com Trivs du med problemlösning i en IT-miljö?
Får du energi när du checkat av lösta arbetsuppgifter?
Kanske dags att komma till oss då? @Fristads söker dig som vill arbeta inom vår IT-support lokalt och globalt och som brinner för bästa service
I rollen som IT application support får du en rolig, varierande och spännande tillvaro på jobbet där vi erbjuder expertis och service till alla våra användare inom Fristads både lokalt och globalt. Du kommer ingå i Second line support för slutanvändare där du övervakar applikationer, samt utbildar användarna i applikationerna. Vi har idag ett fantastiskt team på IT bestående av 23 personer och fler ska vi bli!
Publiceringsdatum2021-12-15Arbetsuppgifter• Ge stöd i supportärenden till slutanvändare och superanvändare
• Samarbeta med kollegor och samarbetspartners för att lösa ärenden
• Felsöka och lösa problem eller eskalera beroende på svårighetsgrad och prioritering
• Hjälpa till att möjliggöra integrationer och hantera automatiserade affärsprocesser inom eller över organisationsgränser
• Delta och bidra till slutanvändarutbildning inklusive utveckling av systemdokumentation och utbildningsmaterial tillsammans med superanvändare
• Bidra i projekt
• Följa implementerade processer
• Ansvara för supportärenden, ta ansvar från början till slut
• Utvärdera och eskalera till tredje linjens support vid behov
• Delta i diskussioner mellan tredje linjen och slutanvändarna
• Följa upp och se till att ärendena slutförs i god tid
Rollen och företaget ger dig chansen till utveckling i din profession och som människa. Du behöver därför vara nyfiken och utvecklingsinriktad samt motiveras av förstklassig leverans där du ser potential till förbättringar och effektiviseringar i kommunikation med dina kollegor. Tillsammans med teamet motiveras ni av att bidra till en hög leveransupplevelse som håller hög kunskapsnivå, service och driv.
Våra värderingar
Våra värderingar Passion, Enkelhet, Tillsammans och Prestation är viktiga för oss. Som medarbetare hos oss är du en viktig ambassadör och förebild för dessa värderingar både internt och externt. Vi hoppas därför att denna värdegrund stämmer väl med dig.
Vår önskelista
Kvalifikationer• Slutfört gymnasium
• Erfarenhet av att lösa supportärenden självständigt i en IT-organisation
• Erfarenhet av att kunna eskalera efter hjälp vid behov om man ej kan lösa ärendet själv
• Bred erfarenhet av större affärssystem
• God erfarenhet av applikationer, system kopplade till affärssystem och affärsprocesser
• God erfarenhet av systemintegrationer
• Erfarenhet av konfigurering och felsökning samt rättningar
• Erfarenhet av engelska i supportärenden
Meriterande
• Eftergymnasial utbildning inom IT
• Har erfarenhet av att delta i projekt
• Erfarenhet av att ta fram bättre flöden/processer med beskrivningar
• Erfarenhet av automatiseringsprocesser/flöden (ha den ådran och gilla det)
• M3
Som person är du serviceinriktad, drivande och ödmjuk. Du måste ha ett genuint intresse och motiveras av att verka inom en servicefunktion. Du tycker om att ta ansvar inom ditt område och kan djupdyka in i detaljerna då det behövs. Du är mån om att förstå hur ditt och gruppens arbete bidrar och samverkar med övriga verksamheten. Du behöver tänka utveckling, enkelhet och tillsammans samt ha ett öppet sinne. Du trivs i en öppen atmosfär och har stor ansvarskänsla för att leverera resultat i tid.
Placering
Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Borås.
Kontaktuppgifter för detta jobbVisst låter det som en roll för just dig? Tveka inte att skicka in din ansökan snarast via framrekrytering.se, vi arbetar med löpande urval. Har du ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Katarina Czudowska 073-517 37 89,
katarina@framrekrytering.seVälkommen med din ansökan
Varaktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-01-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFramgång Borås AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Framgång Borås AB (org.nr 559126-0046)
Arbetsplats Fram (framgång Borås Ab)
Jobbnummer 6182689
Observera att sista ansökningsdag har passerat.