IT - Support Specialist till investmentbolag

Bravura Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2020-06-17

Företaget
Företaget är ett private equity-bolag som förvärvar och investerar i medelstora företag i norra Europa, Italien och Spanien. Det är ett entreprenöriellt bolag som investerar såväl sitt eget som sina investerares kapital där man ser möjlighet att skapa långsiktiga värden.

Här får du möjligheten att arbeta nära ambitiösa och entreprenöriella medarbetare som är specialister inom sitt område. Du ingår i ett mindre team på IT-avdelningen där du rapporterar till Service Delivery Manager. Inledningsvis erbjuds du en gedigen introduktion för att bli väl insatt i såväl företaget som arbetssättet.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som IT Support Specialist ansvarar du för att ta emot inkommande ärenden från användare som befinner sig på kontoret i Stockholm men även i andra städer runtom i Europa. Genom felsökning hanterar du ärenden så att det operativa arbetet fungerar väl. Du installerar och felsöker hårdvara och mjukvara, hanterar användare och behörigheter samt hjälper till vid uppkomna problem vid videokonferenser. I det dagliga arbetet är du även behjälplig vid vanliga frågor gällande Microsoft Office 365. Du driver ärenden och hanterar dem självständigt, där huvudmålet alltid är att lösa problemen med bästa möjliga service.

Utöver detta arbetar du förebyggande genom att analysera varför problemen uppstår och du uppmuntras bidra med idéer för att på så sätt utveckla ert arbetssätt. Huvudsaken av tiden är du på Stockholmskontoret men du stöttar även andra kontor på distans. Vissa resor ingår i tjänsten vilket blir ca 6-8 gånger per år.


Kvalifikationer
• Minst två års arbetserfarenhet inom IT eller servicedesk
• Goda kunskaper inom Office 365, Microsoft teams och Sharepoint
• Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift
• Meriterande med ITIL-certifiering och kunskaper inom Cisco

För att trivas i rollen har du ett genuint intresse för IT och är serviceinriktad. Du är nyfiken på hur ny teknologi kan implementeras och letar ständigt efter nya arbetssätt. I ditt arbete kan du proaktivt se olika behov, problem och lösningar. Vidare är du trygg i din roll genom förmågan att arbeta självständigt och driva det eget arbete framåt på ett metodiskt sätt.

Övrig information:

Start: Efter överenskommelse
Plats: Centrala Stockholm
Lön: Efter överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: First line, first line support, 1st line, 1st line support, IT, IT-support, teknisk support, support, supporttekniker, tekniker, servicedesk, servicedeskmedarbetare, service desk agent, helpdesk, helpdeskmedarbetare, kundservice, service, teknik, Windows, Office 365, AD, Active Directory, Outlook, mjukvara, heltid

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-07-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Jobbnummer
5268235

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: