Iris Sverige söker Löneadministratör på deltid

Iris Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Iris Sverige AB i Stockholm, Huddinge, Upplands Väsby, Södertälje, Uppsala eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-05-07

Om företaget
Iris Sverige är en ledande aktör inom vuxenutbildning och tjänster på arbetsmarknadsområdet. Vi bidrar till att minska arbetslösheten och förbättra integrationen i samhället. I Iris ingår bolagen Competens Utbildning AB och Iris Hadar AB. Läs mer om oss på www.iris.se .

Arbetsuppgifter
Till HR-teamet på Iris Sverige söker vi nu en medarbetare för förstärkning inom lön- och HR-administration. Du kommer att arbeta på huvudkontoret i Enskede i Stockholm.

Som löneadministratör arbetar du med löneprocessen från anställning till avslut och ser till att arbetet utförs på en kvalitativ nivå. I ditt arbete säkerställer du att rätt lön betalas ut till medarbetare i rätt tid. Du kommer att göra lön för ca 450 anställda i hela utbildningskoncernen. Du kommer även att arbeta med pensionshantering, både kollektivavtalad pension och individuella pensionslösningar. Arbetet innebär dessutom övrig HR-administration som upprättande av anställningsavtal, arbetsgivarintyg m.m. Arbete med Tid - och projektredovisning kan även bli aktuellt.

Rollen innefattar att ge stöd och god service till våra chefer, medarbetare och övriga i HR-teamet i löne-, anställnings- och avtalsfrågor. Du arbetar för att säkerställa att lagar, avtal och riktlinjer tillämpas och följs.

Profil
Vi söker dig som:
• Har några års praktisk erfarenhet inom lönehantering i en komplex organisation, gärna inom privat sektor
• Har praktiskt erfarenhet av att arbeta i systemen Hogia Personal och HogiaLön Plus
• Är utbildad inom löneadministration
• Har erfarenhet av övrig HR-administration och hantering av pensioner
• Är van vid att arbeta med kollektivavtal och känner dig trygg i arbetsrättsliga frågor
• Har goda kunskaper i Officepaketet, specifikt i Excel
• Har god vana av att läsa och tyda kollektivavtal
• Med fördel även har erfarenhet av att arbeta med Tid - och Projektredovisning i Agresso.

För att vara framgångsrik i rollen bör du trivas med samarbete och ha ett konsultativt arbetssätt. Då rollen innefattar att självständigt driva löneprocessen är det av största vikt att du är självgående och besitter mycket god förmåga att strukturera upp ditt arbete och att hålla deadlines. Vi tror även att du är flexibel och har lätt för att anpassa dig efter ändrade omständigheter.

Vi är både intresserade av att komma i kontakt med dig som vill bli anställd och dig som vill arbeta som egen konsult hos oss.
Tidsbegränsad anställning 3 månader, med omfattning ca 20-40 % med möjlighet till förlängning och utökad sysselsättningsgrad.

Har du frågor är du välkommen att kontakta HR-partner Corinne Skult på corinne.skult@iris.se eller 010-516 19 31.

Vi tar endast emot ansökningar via ansökningslänken nedan. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar.Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är den 17 maj.

Varaktighet, arbetstid
Deltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-21
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 635
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Corinne Skult 010-516 19 31 corinne.skult@iris.se

Företag
Iris Sverige AB

Adress
Iris Sverige AB
Sandsborgsvägen 52
12288 Enskede

Kontorsadress
Sandsborgsvägen 52, Enskede

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2283382

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Iris Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Iris Sverige AB: