Internationell Helpdesk Support
Mercuri Urval AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mercuri Urval AB i Stockholm,
Botkyrka,
Sollentuna,
Nyköping,
Avesta eller i
hela Sverige Med ansvar att även arbeta med globala IT projekt.
Till det svenska kontoret i Kista söker Hamamatsu nu en Internationell Helpdesk Support som vill arbeta med support samt delta i internationella IT-projekt.
Rollen:
I rollen bidrar du med support till hela Hamamatsus europeiska verksamhet och du arbetar med hantering av incidenter enligt definierade processer och dokumentation i ticket-systemet. Vi söker en tekniskt kvalificerad person då hela 60% av alla tickets klaras upp av 1st line support-funktionen. Du kommer även att delta i och driva internationella IT-projekt.
Du ingår i ett virtuellt IT-team med bas i München men med kollegor även i Paris och London. IT-teamet supportar kollegor i 12 europeiska länder och du rapporterar till Helpdesk Services Leader (baserad i Paris).
Dina arbetsuppgifter innebär bland annat:
• Central Helpdesk Hotline och support för alla europeiska dotterbolag
• Överlåtelse av tickets till 2nd level support vid behov
• Koordinering av 2nd level support för alla europeiska dotterbolag
• Klassificering av tickets enligt definierade riktlinjer (incident, problem, service- / förändringsförfrågan)
• Dokumentation av alla aktiviteter som utförs i ticket-systemet
• Rapportering till Helpdesk Service Leader
• Central IT-kommunikation mot HPEU-verksamheten
• Ansvar för laptops, skärmar och telefoner
Vill du bli en del av Hamamatsus team? Då är du är välkommen med din ansökan senast den 16:e november via
www.mercuriurval.se (SE-13035). Har du specifika frågor om tjänsten besvaras de av Mercuri Urvals konsult Adam Bergström på
adam.bergstrom@mercuriurval.com alt. 0709 28 29 87.
Publiceringsdatum2018-12-19KvalifikationerVi söker dig som har en god teknisk kunskap och gärna några års erfarenhet av att arbeta inom en Helpdesk-funktion. Du har erfarenhet av att arbeta med ITIL och om du har arbetat med Lotus Notes och Active Directory ser vi det som meriterande men inget krav.
Du kommer att ha kollegor i Kista men dina IT kollegor finns runtom i Europa och det är därför viktigt att du är utåtriktad och tydlig i din kommunikation samt att du trivs i en internationell miljö. Du är hands-on och tycker om att lösa problem och att hjälpa andra. Du kommunicerar obehindrat på engelska och svenska.
Hamamatsu Photonics är ledande inom optoelektronik, vilket används inom ett brett spektra av tvärvetenskapliga discipliner från medicinsk teknik och industri till vetenskap och forskning. Företaget har sitt huvudkontor i Japan och har drygt 4000 anställda världen över. Hamamatsus IT-organisation i Europa består av 16 medarbetare med bas i München men med delar av teamet i Paris och London. Det nordiska huvudkontoret ligger i Kista, Stockholm.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-30
Ange följande referens när du ansöker: SE-13035
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAdam Bergström
adam.bergstrom@mercuriurval.comFöretagMercuri Urval AB
AdressMercuri Urval AB
Kungsgatan 12-14
11135 STOCKHOLM
KontorsadressKungsgatan 12-14
Jobbnummer 4517991
Observera att sista ansökningsdag har passerat.