Interim Projektcontroller/PMO assistent till välkänt bolag i city

Ogunsen AB (publ) / Controllerjobb / Stockholm
2023-05-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Interim Projektcontroller/PMO assistent till välkänt bolag i city" (publicerad 2023-05-23) ⬅️


Visa alla controllerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ogunsen AB (publ) i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Till välkänt bolag med kontor på Sveavägen tillsätter SJR (https://www.linkedin.com/company/sjr/) nu en interim Projektcontroller/PMO assistent till ett uppdrag om minst 12 månader.

Vår kund befinner sig i en spännande förändringsresa med stora satsningar inom digitalisering och processeffektivisering.

Tillsammans med ansvarig PMO kommer du i denna roll arbeta med projektkontoret och projektstyrningsmodellen. Denna roll innebär mycket controllerarbete och finansiell rapportering och uppföljning.

Till detta uppdrag söker vi dig som vill ta anställning som konsult eller dig som vill arbeta som underkonsult hos oss.

Publiceringsdatum
2023-05-12

Om tjänsten
Tillsammans med ansvarig PMO arbeta med projektkontoret och projektstyrningsmodellen. Denna roll innebär mycket controllerarbete och finansiell rapportering och uppföljning. Nedanstående arbetsuppgifter innefattar rollen:

• Rapportering- Månadsvisa rapporteringar till FL och övriga intressenter, vilket innebär insamling av uppgifter inför rapportering

• Projektstyrningsmodellen
• Uppföljning av pågående projekt och stöttning vid nya projekt framför allt vid framtagande av business case och projektdirektiv

• Håll koll på projektens budget

• Finansiell rapportering- Dialog med PL om reserveringar och ekonomiskt utfall

• Resurshantering
• Ansvara för att det är korrekt information kring resurser i projekten både vad gäller prognoser och uppföljning av resurser.

• Ansvara för en tät dialog med resursägaren och för att fånga upp behov och uppföljning av resurser

• Utfall av resurser och framtagande av prognoser

• Delta i prioriteringsfunktionen- Arbete i Azure Devops - Kundens utvecklingsverktyg- Ta fram rapporter och mindre administrativt arbete

• Övrigt mindre administrativt arbete
• Beställa tidkoder

• Skicka ut tidrapport till PL

Bakgrund
Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med PMO/projektcontroller eller liknande uppgifter sedan tidigare. För denna roll ser vi att det är viktigt att du är en van Excelanvändare och att du har arbetat i Azure DevOps eller motsvarande verktyg.

• Du är strukturerad och organiserad med en analytisk förmåga.

• Du är noggrann och ansvarstagande.

• Du har lätt för att samarbeta i grupp och skapa nya kontakter, vågar ta plats och uttrycka dina åsikter.

• Du tar egna initiativ och driver arbetet framåt i samarbete med andra.

• Du är orädd, prestigelös och kan rycka in där det behövs.

• Du pratar och skriver flytande svenska och engelska. En stor del av arbetet sker på engelska då programspråket är engelska.

Så ansöker du
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-06-15.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ogunsen AB (publ) (org.nr 556443-2929), http://www.sjr.se/

Arbetsplats
SJR

Kontakt
Emma Hultberg
emma.hultberg@sjr.se

Jobbnummer
7769545

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ogunsen AB (publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ogunsen AB (publ):