Interim IT-support 50%

Bravura Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss - som konsult eller rekryterad.

Publiceringsdatum
2024-08-27

Om tjänsten
Det här är ett interimsuppdrag på deltid som varar i minst tre månader. Du har möjlighet att i samråd med kunden flexibelt anpassa din förläggning på 50% med övriga åtaganden/uppdrag. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.

Om företaget
Företaget grundades 2011 och fokuserar på att erbjuda högkvalitativa tjänster och lösningar inom fastighetsprojekt. Under åren har företaget vuxit och utvecklats genom en rad olika projekt och samarbeten med kunder från olika sektorer. Genom att kontinuerligt omfamna förändringar har företaget kunnat ta sig an nya affärsutmaningar och internationella projekt. År 2022 blev de erkända för sin framgång genom att tilldelas flera utmärkelser för snabb tillväxt och genomförande av stora projekt i Norden.

Under 2023 blev företaget en del av en större företagsgrupp efter att ha förvärvats av en erfaren och långsiktig ägare. Trots denna förändring fortsätter företaget att driva sin verksamhet självständigt, samtidigt som de drar nytta av stödet från ett bredare nätverk för att främja ytterligare tillväxt och utveckling. Idag hanterar företaget projekt både nationellt och internationellt och fortsätter att leverera tjänster av högsta kvalitet.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som IT-supporttekniker är du en central del av företagets IT-support och drift. Tillsammans med tre supporttekniker arbetar du i en Microsoft-miljö och hanterar allt från daglig incidenthantering till långsiktiga projekt inom IT. Vidare ansvarar du för att hantera inkommande supportärenden och felsökning, både på plats och via fjärranslutning. Du övervakar aktivt och hanterar incidenter i systemet, samt proaktivt arbetar med att förebygga framtida problem.
Installation, underhåll och beställning av hårdvara är även en del av dina arbetsuppgifter. Detta innefattar att konfigurera system via autopilot och säkerställa att all nödvändig utrustning är redo för användning. Du hanterar även licensiering och standardisering av mjukvarulösningar inom Microsoft-miljön. Till sist stöttar du onboarding- och offboardingprocesser för nyanställda och avslutade anställningar där ditt arbete inkluderar att anpassa och förbättra arbetsflöden och system.

* IT-support med fokus på felsökning, incidenthantering och proaktiv problemlösning
• Hantera och underhålla Microsoft-miljöer, inklusive SharePoint och licenshantering
• Fjärrstyrning och support på plats för att stödja verksamheten

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Några års arbetserfarenhet som IT-supporttekniker
• Erfarenhet av Microsoft-baserad miljö (SharePoint, Active Directory, Azure och Power Apps)
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift

För att trivas i rollen är du en självgående person med en stark problemlösningsförmåga. Du är nyfiken och tar gärna initiativ till att lösa tekniska problem på ett effektivt sätt. Din förmåga att anpassa dig till nya situationer och arbeta proaktivt kommer att vara avgörande för att lyckas i denna roll. Du bör också vara serviceinriktad och ha en vilja att hjälpa både kollegor och kunder med tekniska utmaningar. Att kunna hantera flera uppgifter samtidigt och bibehålla fokus på detaljer är också viktiga egenskaper för denna tjänst. Din erfarenhet av att arbeta med Microsoft-produkter gör dig till en värdefull resurs i teamet, och din förmåga att snabbt sätta dig in i nya system och processer gör att du snabbt kan bidra till verksamheten.

Övrig information:

Start: Oktober
Plats: Stockholm

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-09-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Sara Arvidsson
sara.arvidsson@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
8863075

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: