Interim Finance Manager till International Rescue Committee!

Novare Professionals / Ekonomichefsjobb / Stockholm
2019-05-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Interim Finance Manager till International Rescue Committee!" (publicerad 2019-06-10) ⬅️


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Novare Professionals i Stockholm, Solna, Huddinge, Järfälla, Södertälje eller i hela Sverige

OM INTERNATIONAL RESCUE COMMITTEE

Som förespråkare för de mest utsatta har Internationella Räddningskommittén (IRC) de senaste 80 åren utvecklat kompetens för att stötta vid nödsituationer. På begäran av Albert Einstein grundades IRC redan 1933 och har sedan dess varit med och stöttat vid ett stort antal katastrofer och krig. IRC finns idag i 40 länder och genom sina 20 regionala kontor stöttar de där hjälpen behövs som mest. Genom en engagerad kultur med djärvt ledarskap, innovation i alla aspekter av vårt arbete, kreativa partnerskap och, mest avgörande, ansvarighet mot de vi tjänar så är IRC en avgörande organisation när det kommer till mänsklighet och humanitärt stöd. Läs mer om IRC via: https://www.rescue.org/page/ircs-impact-glance

Vill du vara med och starta upp IRCs verksamhet i Sverige genom allt ifrån att skapa kontoplaner till att koppla upp bolagsnummer? Vill du vara en del av en större uppgift och att hjälpa människor där det behövs som mest? Brinner du för medmänsklighet och att skapa strukturer och processer? Då kan den här unika möjligheten vara nästa utmaning för dig!

OM TJÄNSTEN

Som interim Finance Manager kommer du att komma in i uppstartsfasen av en stor internationell verksamhet som nu etablerar sig i Sverige. Uppdraget kommer inledningsvis att handla mycket om struktur och att koppla upp bolaget och under uppdragets gång kommer du både att få ett kontor och flera kollegor. Inledningsvis arbetar du nära en annan interimskonsult som fokuserar på HR-relaterade frågor och tillsammans vara med och starta upp alla processer och rutiner. I tjänsten rapporterar du till Ekonomiansvarig på huvudkontoret i England.

För rätt person finns goda möjligheter till både förlängning och att efter uppdraget söka en direkt tjänst i organisationen. Som Interimskonsult via Novare Professionals finns också möjligheten till att fortsätta samarbetet med oss via andra uppdrag.

Publiceringsdatum
2019-05-09

Arbetsuppgifter
Som Interim Finance Manager kommer du att arbeta med att:

* Planera och leverera ett finanssystem redo att på sikt migrera till IRC: s integrerade ERP, Integra. * Leverera en extern lönekontorstjänst för att förvalta lön och skattearrangemang för svensk personal * Utarbeta en finansmanual, anpassad till IRC: s finansiella arrangemang och anpassad för lokala krav. * Genomföra effektiva affärsprocesser för betalning av leverantörer och personalkostnader, förutsatt att tillväxt och automatiseras så långt som möjligt * Skapa ett tillförlitligt dokumentationssystem för framtida revisionsändamål * Säkra ett korrekt datagränssnitt med Salesforce, vilket resulterar i korrekt finansiell registrering och möjligheten att övervaka resultatets resultat * Skapa fullständiga finansiella poster, balansräkningar, obligatoriska uppgifter * Överensstämma med det svenska räkenskapsregistret och dataverksamhetsreglerna, förutsatt tillväxt. * Skapa enkla övervakningsrapporter för att visa prestanda mot budget * Identifiera en bankleverantör med internationella möjligheter. Öppna ett SEK-bankkonto för IRC Sverige och överväga behovet av euro / dollar-konton. Sätt in ett schema av delegerade myndigheter. * Stöd till leverans av överenskomna styrsystem (enligt vad som krävs - inte säkert vad som händer här än) * Utnämna en kostnadseffektiv revisor och skatterådgivare med ideell erfarenhet * Tillsammans med insamling av insatser, kompletterar upphandlingsprocesser för viktiga insamlingsleverantörer i enlighet med IRC-kraven * Identifiera och införa försäkringsarrangemang vid behov * Arbeta med brittiska chef för arbetsytan, identifiera hälso- och säkerhetskompatibla / wifi-aktiverade servicekontor för att möta kortsiktiga behov * Arbeta med global IT och Storbritanniens IT-ansvarig för att säkerställa att personal utrustas med rätt IT-utrustning och har tillgång till rätt IRC-system

OM DIG

För att lyckas i den här rollen ser vi det som avgörande att du är självständig i ditt arbete och trygg i din kompetens. Du är leveranssäker och har lätt för att ta eget ansvar samtidigt som du är prestigelös i den mån att du tar tag i både högt och lågt för att få helheten att stämma.

Självklart har du även tidigare erfarenhet av ekonomiarbete och liknande arbetsuppgifter.


ÖVRIG INFORMATION

Start: Snarast
Uppdragslängd: 6 månader med möjlighet till förlängning
Omfattning: ca 60 - 100% utifrån din tillgänglighet.
Placering: Hemifrån, inledningsvis.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tills vidare

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Novare Professionals

Adress
Novare Professionals
Blasieholmsgatan 4B
11148 Stockholm

Kontorsadress
Blasieholmsgatan 4B

Jobbnummer
4777266

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Novare Professionals

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Novare Professionals: