Interim controller till fastighetsbolag i Sundbyberg sökes

Bemannia Kontor AB / Controllerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla controllerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemannia Kontor AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vill du börja arbeta omgående som controller på ekonomi- och upphandlingsenheten? Bli en del av ett stabilt och långsiktigt fastighetsbolag där du får vara med och skapa mervärde för människorna, miljön och samhället. Låter denna tjänst intressant för dig? Sök tjänsten redan idag!

Om uppdraget

Vi på Bemannia söker en controller till vår kund. Tjänsten avser att jobba som konsult via oss på Bemannia för vår kund på heltid. Uppdraget påbörjas omgående och slutar vid årsskiftet med stor chans till förlängning. Placeringsort: Sundbyberg.

Sök tjänsten redan idag då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet. Skriv gärna i ditt CV och personliga brev varför dina tidigare arbetserfarenheter och din personlighet passar in i den här tjänsten.

Publiceringsdatum
2022-08-04

Arbetsuppgifter
Som controller ansvarar du för bolagets processer avseende budget, prognos och rapportering. Du säkerställer att företagets mål och prioriteringar fångas upp i controllerarbetet samt ansvara för att ledningen löpande får relevant ekonomiskt information för att kunna leda verksamheten. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att:

• Göra verksamhetsuppföljning och analys samt ge stöd till enheter och chefer.
• Identifiera förbättringspotentialer i verksamheten utifrån ekonomisk uppföljning.
• Överblicka konsekvenser och effekter av olika ekonomiska beslut för verksamheten
• Ta fram KPI:er för uppföljning av verksamheten
• Identifiera utbildningsbehov internt och tillgodose detta.
• Rapportera samt sammanställa underlag till moderbolag, ledning, styrelse och avdelningar inom företaget. Även extern rapportering till tex SCB och MSCI
• Sammanställa och säkerställa information till årsredovisningen
• Delta i och driva större och mindre projekt samt att delta i den årliga marknadsvärderingen.

Dina kvalifikationer (Skallkrav)

För att söka rollen har du ekonomisk utbildning och erfarenhet av likartat arbete. Gärna inom fastighetsbranschen. Vi ser även att du har:

• Erfarenhet av redovisning och resultatanalys samt vana att arbeta i projektform
• Kunskap om nyckeltal och processer inom fastighetsbranschen
• Mycket goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Excel
• Stort intresse för och kunskaper inom IT-baserade BI-system

Som person är du strukturerad och självgående. Du planerar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du strukturerar ditt angreppssätt och tar ansvar för din uppgift. Du trivs med att ta initiativ och sätta igång aktiviteter, liksom att uppnå resultat. För att lyckas i rollen behöver du vara ekonomiskt medveten och förstå affärsmässiga principer. Du behöver även vara duktig på att bryta ned och lösa problem och komplexa frågor. Eftersom du har mycket kontakt med chefer och kollegor behöver du arbeta bra tillsammans med andra.

För att lyckas i rollen behöver du ha god förståelse för balansen mellan ekonomisk, ekologisk och social hållbarhet.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Ydalia Mendoza, Ydalia.mendoza@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bemannia Kontor AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bemannia Kontor AB (org.nr 556633-5476), https://www.bemannia.se

Arbetsplats
Bemannia

Kontakt
Ydalia Mendoza
ydalia.mendoza@bemannia.se

Jobbnummer
6860716

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemannia Kontor AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemannia Kontor AB: