Interim CFO till internationell koncern
Unik Resurs I Sverige AB / Ekonomichefsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Unik Resurs I Sverige AB i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Företagspresentation
Är du tillgänglig inom kort och intresserad av ett uppdrag som Interim CFO hos en av våra kunder i Norrköping?
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som Interim CFO har du en nyckelroll där du har det övergripande ansvaret för att driva, leda och förvalta ekonomifunktionen tills den permanenta lösningen är på plats. Detta innebär helhetsansvar över bolagets koncernrapportering, ekonomistyrning och prognoser. Vidare driver du budgetprocessen och arbetet med årsbokslut och årsredovisning. Baserat på verksamhetens karaktär är det även viktigt att hålla sig uppdaterad på branschspecifika regulatoriska aspekter.
Vi söker dig som har förmågan att arbeta övergripande med strategiska frågeställningar i kombinationen med att också kunna utföra vissa operativa arbetsuppgifter som dyker upp i vardagen.
Det här är ett Interimsuppdrag under pågående rekrytering.
Publiceringsdatum2019-12-09ProfilVi söker dig med gedigen affärsförståelse och ett helhetsperspektiv på organisationen kopplat till viktiga affärsdrivande faktorer med prioritering på ekonomiska resultat. Du har en god planeringsförmåga där du har förmåga att bryta ner stora mål i steg och delmål och samordnar tillräckliga resurser samt justerar kort- och långsiktiga mål med den övergripande målbilden.
Vidare söker vi dig som:
• Har gedigen erfarenhet av ett företags finansiella struktur där du har minst ca 5 års erfarenhet av att leda, driva och utveckla en ekonomiavdelning med underställd personal.
• Du behöver ha god analytisk förmåga tillsammans med gedigen förståelse för, och kunskap i, ekonomisk styrning, finansiell rapportering, finansiella strategier, redovisning, lagar och regler samt affärssystem.
• Har god svenska och engelska i tal såväl som i skrift.
• Har god kunskap inom Officepaketet med tonvikt på mycket goda kunskaper i Excel.
• Det är meriterande men ej krav om du har erfarenhet av att arbeta i en internationell kontext.
Ansök redan idag!
Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Elin Gladh och nås på 076-945 34 35 eller på
elin.gladh@unikresurs.se Väl mött!
Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Varaktighet, arbetstid
Konsultuppdrag Konsultuppdrag
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-12-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagUnik Resurs i Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Unik Resurs i Sverige AB (org.nr 556052-5833)
Jobbnummer 4993647
Observera att sista ansökningsdag har passerat.