Institutionssekreterare
Södertörns högskola / Administratörsjobb / Huddinge
2016-10-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Institutionssekreterare" (publicerad 2018-06-27) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Huddinge,
Botkyrka,
Stockholm,
Salem,
Ekerö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Södertörns högskola i Huddinge,
Stockholm,
Haninge eller i
hela Sverige Södertörns högskola är ett lärosäte i Stockholm som utbildar, forskar och samverkar för en hållbar samhällsutveckling. På högskolan finns drygt 11 000 studenter, cirka 70 program och 270 kurser. Utbildning och forskning bedrivs inom humaniora, samhällsvetenskap, teknik och naturvetenskap. Högskolan erbjuder också polisutbildning och lärarutbildning med interkulturell profil. Mycket av forskningen handlar om frågor som rör Östersjö- och Östeuropaområdet. På Södertörns högskola blandas ämnen, perspektiv, människor och erfarenheter. Här finns de nyfikna och de ifrågasättande. De som söker oväntade kombinationer, utveckling och utmaningar. Här korsbefruktas verklighet och vetenskap.
Vid Institutionen för samhällsvetenskaper bedrivs utbildning på alla nivåer från grundnivå till forskarutbildning samt forskning, uppdragsutbildning och samverkansprojekt. De ämnen som ingår vid institutionen är företagsekonomi, journalistik, nationalekonomi, offentlig rätt, psykologi, sociologi, socialt arbete och statsvetenskap. Vi har 15 utbildningsprogram och drygt 190 personer är anställda vid institutionen. Arbetsuppgifterna består i huvudsak av utbildningsadministration och du kommer att arbeta i team med andra institutionssekreterare.
Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna består i huvudsak av utbildningsadministration inom ramen för kurser och utbildningsprogram som institutionen är anvarig för och omfattar:
• Antagningsfrågor
• Schemaläggning och lokalbokning
• Tentamenshantering
• Betygsrapportering i LADOK
• Information till studenter, bl a via arbete på utbildningsexpeditionen
• Kompendiehantering, beställning av kurslitteratur
• Behörighetskontroller, tillgodoräkningsärenden och dispensansökningar
• Enskilda studentärenden
• Sekreteraruppgifter till ämnen och programstyrelse
• Administration av kursplaner och litteraturlistor
• Arkivering
Även andra administrativa uppgifter kan komma att ingå i arbetet. Institutionssekreteraren kommer att ha nära samarbete med administrativ chef, avdelningsföreståndare, lärare och övriga institutionssekreterare.
Publiceringsdatum2016-10-27Kvalifikationer• Utbildningsbakgrund 3-årig gymnasieexamen, högskolestudier kan vara meriterande
• Erfarenhet av utbildningsadministration, särskilt inom högskola och universitet är meriterande
• Erfarenhet av servicearbete
• Erfarenhet av registrering i LADOK
• Dokumenterad god samarbetsförmåga och initiativförmåga
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
• Erfarenhet av att ha arbetat med datorbaserade system
Då arbetsbelastningen periodvis kan vara hög kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper såsom servicekänsla, ansvarstagande, initiativförmåga, noggrannhet, flexibilitet och samarbetsförmåga. Vi vill ha blandad åldersfördelning och könsfördelning i arbetsgruppen.
Anställning
Anställningen omfattar heltid och är en tillsvidareanställning med tillträde snarast. Provanställning tillämpas.
Så ansöker duVi vill ha din ansökan senast 1 december.
Ytterligare upplysningar
Administrativ chef, Riita Mettälä, tel. 08-608 40 09
Personalhandläggare, Christina Weisner, tel. 08-608 44 55
Välkommen med din ansökan.
För att få mer information om anställningen och för ansökan via högskolans webbplats var vänlig klicka på länken '
Klicka på denna länk för att göra din ansökan'
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-12-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSödertörns Högskola
AdressSödertörns Högskola
Alfred Nobels Allé 7
14189 Huddinge
KontorsadressAlfred Nobels Allé 7
Jobbnummer 3137219
Observera att sista ansökningsdag har passerat.