Institutionsadministratör
Karolinska Institutet, Institutionen för laboratoriemedicin / Administratörsjobb / Huddinge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Huddinge,
Botkyrka,
Stockholm,
Salem,
Ekerö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Karolinska Institutet, Institutionen för laboratoriemedicin i Huddinge,
Stockholm eller i
hela Sverige Karolinska Institutet
The Department of Laboratory Medicine consists of 9 divisions and it is representative for the laboratory medicine in the full sence of the word. The department is involved in advanced basic scientific, clinical and epidemiological research. The department is one of the largest departments of education at Karolinska Institutet.
Institution/Avdelning
Institutionen består idag av 9 avdelningar med stark klinisk koppling och representerar laboratoriemedicinen i vid bemärkelse. Största delen av institutionens verksamhet är placerad på Karolinska Universitetssjukhuset i Huddinge och därmed även administrationen.
Publiceringsdatum2013-01-14Dina arbetsuppgifterRollen som Institutionsadministratör består av tre delar som fördelas lika mellan uppdragen men kan anpassas beroende på personen som tillträder anställningen.
• Prefektsekreterare: Assistera institutionens prefekt i administrativa frågor. Skriva protokoll, minneanteckningar, sammanställa interna nyhetsblad, sprida information och förbereda möten.
• Webbredaktör: Innehållsansvarig för institutionens sidor på interna och externa webben. Löpande producera, uppdatera och utveckla institutionens hemsida och intranät.
• Arkivarie: Fungera som institutionens arkivare och kontaktperson inom området. Organisera och strukturera i befintligt arkiv och sprida information kring allmänna handlingar och arkivering.
KvalifikationerVi söker dig med grundläggande gymnasiekompetens och med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har arbetat i en administrativ roll gärna med ärendehantering och har ett intresse för att arbeta med webbfrågor.
Då rollen är en kombination av tre delar krävs det att du har en förmåga att självständigt kunna planera, strukturera och anpassa arbetet efter verksamheten. Du är kommunikativ, noggrann och självgående.
Särskilt meriterande:
• Statlig erfarenhet
• Erfarenhet av ärendehantering
• Erfarenhet av webbarbete
• Akademiska studier inom arkivering eller webb
Ansökningsförfarande
Ansökan ska göras via rekryteringssystemet NetRecruiter.
Vid tillsvidareanställning tillämpar Karolinska Institutet 6 månaders provanställning.
Karolinska Institutet är ett av världens ledande medicinska universitet. I Sverige står Karolinska Institutet för drygt 40 procent av den medicinska akademiska forskningen och har det största utbudet av medicinska utbildningar. Sedan 1901 utser Nobelförsamlingen vid Karolinska Institutet mottagare av Nobelpriset i fysiologi eller medicin.
Enligt Riksarkivets föreskrifter arkiveras ansökningshandlingar i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft. Detta gäller dock ej bilagor som är tryckta eller på annat sätt publicerade.
Karolinska Institutet strävar efter att vara en arbetsplats med jämn könsfördelning som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Arbetstider och omfattning100 %. Tillträde: enligt överenskommelse tillsvidareanställning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-01-28
Ange följande referens när du ansöker: 06755/2012
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKim von Schoultz, Administrativ chef 08-524 860 71
Facklig kontaktCarina Eklund, OFR 08-585 826 65
Nasrin Perskvist, SACO 08-585 826 65
FöretagKarolinska Institutet, Institutionen för laboratoriemedicin
AdressKarolinska Institutet, Institutionen för laboratoriemedicin
Administrativa Kansliet, 8100, Alfred Nobels Allé
14183 Stockholm
Jobbnummer 1437154
Observera att sista ansökningsdag har passerat.