Installationstekniker/Support Kassasystem, OpenSolution Group

Sportive People AB / Supportteknikerjobb / Eskilstuna
2018-03-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Installationstekniker/Support Kassasystem, OpenSolution Group" (publicerad 2018-03-19) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sportive People AB i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Köping eller i hela Sverige

Installationstekniker/Support , kassasystem till OpenSolution Group:

Open Solution (tidigare Cashpoint) fortsätter att satsa i Eskilstuna och söker nu en Installationstekniker/Support kassasystem. OpenSolution tillhandahåller helhetslösningar för kassa- och betalningssystem. Som Installationstekniker/Support- kassasystem kommer du följa hela affären - från möte med kund till färdig slutleverans.

Du kommer ofta in som teknisk expert i slutet av försäljningscykeln och tar där vid för att slutföra leveransen. Här handlar det om att omvandla kundens behov till verklighet genom att förstå deras verksamhet, hur restaurangens kunder handlar, betalmönster etc.

OpenSolution arbetar som helhetsleverantör och med egenutvecklade programvaror. Bolagsgruppen är verksam i hela Norden, med kontor i Sverige, Norge och Danmark. Koncernen sysselsätter cirka 95 personer på heltid.Moderbolaget har sitt säte i Göteborg på den svenska västkusten. I bolagsgruppen ingår OpenSolution Nordic AB, OpenSolution Norway AS, OpenSolution Denmark ApS, OS Payment Services AB, CashPoint Eskilstuna AB, KDR AS och Technical Payment Solutions Sweden AB.

Vi arbetar med lokal närvaro och därmed finns kontor i Göteborg, OpenSolution är flerfaldigt AAA-belönat och värdesätter kreditvärdighet högt. Trots omfattande expansion som pågått över många år är sunda finanser och positiva resultat fasta grundbultar i företagets styrning. På så vis bevisar vi för våra kunder att vi representerar en långsiktighet och ansvarstagande för våra åtaganden mot marknaden.

ARBETSUPPGIFTER
Målet med rollen är att arbeta 70 % mot kund där arbetsuppgifterna är att installera hårdvara i form av korterminaler och kassasystem samt konfigurera mjukvaran. Övrig tid kommer du att agera IT-support för befintliga kunder. Tanken är att du på sikt ska specialisera dig och bli riktigt vass på någon av produkterna för att kunna bistå med djupgående kunskap.Du kommer till exempel att:

• Delta i kundmöten tillsammans med säljare
• Installera kassa- och betalterminaler
• Konfigurera mjukvara till kassasystemen
• Arbeta med 1st och 2nd-line support mot befintliga kunder

Vid anställningsstart kommer du att tilldelas en mentor med flera års erfarenhet inom området som du har daglig kontakt med. Allt i syfte att så snabbt som möjligt lära dig och sätta dig in i OpenSolutionsprodukter. Efter ca 3-6 månader kommer du börja arbeta mer självständigt.

Vi söker dig som har arbetat i liknande tjänst med 3-5 års dokumenterad erfarenhet. Vi vill att du har arbetat med kundkontakt och praktiskt med att installera/konfigurera såväl hård- som mjukvara. Att du har IT-genen med ett gediget intresse för IT och datalösningar i stort ser vi som en självklarhet.

Mjukvara bygger till stor del på Windowsmiljö. Du behöver därför ha god förståelse för Windows som operativsystem med förmågan att kunna ringa in problem och felsöka.Specifikt efterfrågad kompetens:·

• Kunskaper om hur man sätter upp ett nätverk·
• B-körkort då du åker ut på kundbesök.·
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska då de flesta kunder finns på den svenska marknaden och i Norden.·
• Det är meriterande om du har arbetat med kassa- och betalsystem sedan tidigare.

Som person har du ett gediget IT-intresse som du kombinerar med en kommunikativ förmåga när det kommer till att förklara problem och lösningar. Du är pedagogisk! Det är till dig vänner och familj vänder sig när de stöter på problem och du tycker om att arbeta lösningsorienterat och söker gärna dina svar i olika kanaler. Du kommer agera teknisk expert i kundmöten och leveranser vilket ställer krav på att du har ett visst mått av pondus och skinn på näsan. Att du arbetar på ett strukturerat och självgående sätt är även avgörande för att du ska lyckas i ditt arbete.

Anställningsform: Heltid, tillsvidare. Provanställning tillämpas. Beredskapstjänst.

Placeringsort: Utgångspunkt, Eskilstuna.

Tjänstebil ingår.

Sportive People AB driver rekryteringsprocessen för vår kunds räkning. Vi behandlar din ansökan löpande.

Ansökan:
Beskriv i ditt personliga brev ditt intresse kring datorer och nätverk samt vad du gör i arbetet för att ge god service till dina kunder.

Be Sportive! Vi ber dig söka denna tjänst via länken i annonsen. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan och enkät då de bedöms gentemot andra sökande.

Välkommen med din ansökan!

För mer information angående tjänsten:
Tommy Svensson
Rekryteringskonsult
076-8768769

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-03-05

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tommy Svensson 0768768769

Företag
Sportive People AB

Adress
Sportive People AB
Gamla Tullgatan 1
63220 Eskilstuna

Kontorsadress
Gamla Tullgatan 1 63220 Eskilstuna

Jobbnummer
3999913

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sportive People AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sportive People AB: