Inside Sales
Konecranes AB / Chefsjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Luleå,
Boden,
Piteå,
Kalix,
Älvsbyn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Konecranes AB i Luleå,
Skellefteå,
Gällivare,
Kiruna,
Sundsvall eller i
hela Sverige Är du Konecranes nästa Inside Sales?
På Konecranes förstår vi vikten av att stärka vårt säljteam, både när det går bra och när det blir tufft. Nu är ett positivt exempel på att säljteamet växer!
Vi söker nu en Inside Sales till det svenska teamet.
Rollen kommer vara ansvarig för att genomföra uppföljningssamtal med våra kunder efter genomförandet av våra planerade förebyggande underhållsbesök. Genom en serviceöversyn är målet att diskutera rekommendationer och följa upp lagda offerter samt ordrar.
Varför ska du jobba hos oss?
Vi är stolta över att ha en bred portfölj av kunder som verkar inom ett brett spektrum av branscher.
På Konecranes märker du omedelbart en stark känsla av engagemang, kamratskap och massor av möjligheter att växa professionellt inom vår organisation. Som världsledande varumärke erbjuder vi en mängd olika möjligheter till personlig utveckling för alla anställda. Vi litar på våra medarbetare och tror att var och en av oss gör skillnad. Om du vill lära dig mer om våra kollegor kan du besöka
https://www.konecranes.com/en-uk/careers/meet-our-peopleDin vardag
I ditt dagliga arbete kommer du regelbundet konsultera med våra kunder. Du utför uppföljningssamtal och går under serviceöversynen igenom risker, rekommendationer och offerter tillsammans med kund. Du besvarar kundens frågor och dokumenterar nästa steg. Du kommer använda vårt CRM-system för att säkerställa att ärenden är uppdaterade och på rätt stadium.
Den här rollen kommer ansvara för att uppfylla tilldelade försäljningsmål och det krävs ett nära samarbete med våra Estimatorer i Sverige.
Vem är du?
Vi söker dig med tidigare erfarenhet av försäljning, intern eller extern. Att kommunicera via telefon är naturligt för dig och du har lätt för att bygga goda kundrelationer. Din kommunikationsförmåga är mycket god skriftligen och muntligt på både svenska och engelska. Har du tidigare arbetat med CRM eller liknande är det en fördel, men inte nödvändigt.
Som person är du serviceinriktad med förmåga att uppnå uppsatta mål och deadlines. Du är en lagspelare som tycker om att arbeta med högt tempo. Att vara organiserad, självgående och uppmärksam på detaljer är också egenskaper vi värderar högt.
Vi erbjuder dig
Som tack för ditt värdefulla bidrag till Konecranes erbjuder vi bland annat marknadsmässig lön, bonusprogram, aktiespararprogram och friskvårdsbidrag.
Om du är inspirerad av denna roll och letar efter nästa steg i din karriär vill vi gärna höra av dig!
Tjänsten är på heltid och innebär en tillsvidareanställning. Vi har framtidens arbetsplats, vilket innebär att ditt arbete utgår hemifrån eller där kontor finns.
Please submit your application in English.
Publiceringsdatum2024-05-15Kontaktuppgifter för detta jobbOm du har några frågor gällande tjänsten, kontakta rekryterande chef Joakim Dahlén,
joakim.dahlen@konecranes.com, +46 730 308 791
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-06-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Konecranes AB (org.nr 556063-8826),
https://careers.konecranes.com/job-invite/53186/ Maskinvägen 31 (
visa karta)
972 54 LULEÅ
Jobbnummer 8681219
Observera att sista ansökningsdag har passerat.