Innesäljare Order Management Logistics
Siemens AB / Säljarjobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Ospecificerad arbetsort eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Siemens AB i Ospecificerad arbetsort Siemens är världsledande inom elektronik och elteknik med 405 000 medarbetare i 190 länder. Med innovativa lösningar bidrar vi till att skapa en mer hållbar och effektiv energiproduktion, ökad produktivitet i industrin, kostnadseffektivare hälso- och sjukvård och smartare infrastrukturlösningar. För att hitta svaren på de stora utmaningarna i vår tid krävs öppna och nyfikna medarbetare som vågar ställa de rätta frågorna. Kanske precis som du.
Industry Sector är som ledande leverantör inom produktions-, transport- och byggnadsteknik den globalt största sektorn inom Siemens. Våra kunders mål är effektivisering och ökad produktivitet. Det erbjuder vi genom innovativa produkter, integrerade system samt utnyttjande av kompetensen tvärs över alla divisioner.
Siemens AB, med huvudkontor i Upplands Väsby - Stockholm, söker nu en person inom Order Management Logistics (innesäljare) till vårt kundcenter i Upplands Väsby.
Publiceringsdatum2011-01-21Dina arbetsuppgifterSom innesäljare inom Order Management Logistics har du ett delat ansvar. Du ansvarar dels för track & trace (T&T) av våra orders. Ansvaret börjar när följesedel skrivits ut hos leverantör fram tills dess att leverans skett till angiven leveransadress hos kund. I praktiken innebär detta att vara huvudansvarig för att se till att processen flyter och felaktigheter elimineras. Detta kan innebära att söka gods i våra affärssystem SAP/OMS och via speditörers hemsidor. Det innebär kontakter med speditörer i Sverige och Tyskland samt kontakta Siemens fabriker i andra länder för att spåra gods.
Andra delen av tjänsten omfattar att dagligen ha översikt och genomföra rapporter på öppna och ej kompletta order. Som innesäljare analyserar och kommunicerar du detta tillsammans med dina kollegor. Målet är att åtgärda ev. fel och arbeta fram en process som ger så mycket "rätt från början" som möjligt. Detta arbete involverar även leverantörer och kunder. Som innesäljare verkar du för att genomföra kontinuerliga förbättringar i processen. I rollen ingår även att vara back up till huvudansvarig inom Order Management Logistics samt exportkontroll.
Erfarenhet och utbildningI denna roll krävs mycket goda SAP kunskaper på en "power user" nivå, samt kunskap i MS Office.
Du har kunskaper inom logistik och är du van med kontakter med internationella speditörer är det mycket meriterande. Erfarenhet från orderadministration är också ett plus.
Förutom mycket god svenska behöver du även ha goda kunskaper i engelska då internationella kontakter på engelska både muntligen och skriftligen ingår för att klara arbetsuppgiften.
Som person behöver du vara mycket noggrann och ha en förmåga att kunna arbeta självständigt såväl som i grupp. Du är administrativt lagd och har ordning och reda omkring dig. Du är intresserad av processer och är intresserad av LEAN principer och tankesätt. Då det ibland sker förändringar och arbetsuppgifter kan variera krävs flexibilitet. I en säljorganisation är det också självklart för att arbeta med kunden i fokus.
Så ansöker duOm du vill ha ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Lennart Thyrman, 08-728 1246.
Välkommen med din ansökan senast den 4 februari.
Siemens satsar på mångfald varför mångfaldsfrågor har hög strategisk prioritet inom vårt företag.
Vill du komma i kontakt med någon facklig representant på Siemens AB maila till: :@siemens.se
Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Arbetstider och omfattningHeltidsanställd
ErsättningEnligt Överenskommelse
Så ansöker duAnge följande referens när du ansöker: 37938
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktFöretagSiemens AB
AdressSiemens AB
Johannelundvägen 12-14
19487 Upplands Väsby
Jobbnummer 828504
Observera att sista ansökningsdag har passerat.