Innesäljare med Lageransvar
Dinair AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Dinair AB i Stockholm,
Avesta,
Vadstena,
Borås,
Mark eller i
hela Sverige Är du en driven och ambitiös lagspelare som gärna jobbar inom logistik och service? Gillar du att vara spindeln i nätet och har ett sinne för ordning och reda? Har du dessutom intresse för miljön och vill vara med och bidra till renare luft? Då är det här rollen för dig!
Vår vision "Bringing clean air to life" motiverar oss att ständigt utvecklas och bibehålla vår plats på marknaden. Att göra hållbara val av produkter och tjänster blir mer och mer självklart och där vill Dinair vara en tydlig spelare. Rollen som innesäljare med lageransvar hos oss är en bred roll där du har stort eget ansvar för lagret samtidigt som du är en del i en säljstödsgrupp som servar både säljare och kunder.
Publiceringsdatum2022-02-04Om företagetDinair/AAF är en av Europas största tillverkare och leverantör av ventilationsfilter, stoft- och rökgasfilter med över 100 års erfarenhet. Sedan 2016 ingår vi i AAF International med Daikin som huvudägare. AAF driver forskning samt produktutveckling och har ett komplett produktsortiment av hög kvalité. Vi tar vårt uppdrag på största allvar och lägger stora resurser på att utveckla våra produkter och metoder för att vara i framkant.
Dinair AB har huvudkontor i Vadstena och finns i övrigt representerade i hela Sverige med ca 120 anställda. Kontor finns även i Stockholm och Helsingborg samt två produktionsanläggningar belägna i Horndal och Kinna. Denna position är på vårt kontor i Hägersten, Stockholm.
ArbetsuppgifterFör Dinair AB är kunden alltid i centrum och som innesäljare med lageransvar ansvarar du för att alltid ge kunden bästa möjliga service. Rollen är mångfacetterad och dina arbetsuppgifter innehåller :
• Ansvar för lager: - Planering och hantering av lager och dess omsättning.
• Godsmottagning - kontroll, registrering samt plocka in varor på rätt plats
• Hålla ordning och reda - sortering och placering av produkter på rätt ställe, uppmärkning samt inventering.
• Bokning av transport samt utlastning - lasta pallar och se till att rätt vara levereras till rätt kund och i rätt tid. Kontakt med fraktbolag.
• Ansvara för kundmottagningen - kundbemötande och service.
• Vara del av säljstödsgruppen - hjälpa säljorganisationen med tex. orderhantering, offerter, kunddialoger, uppföljning och reklamationer.
Du rapporterar till affärsområdeschef och samverkar nära med bland annat övriga säljstödskollegor, säljare och produktion.
ProfilFör att nå framgång i rollen är du en serviceinriktad och självgående person som är van vid att knyta kontakter och kommunicera både med kollegor som med kunder. Du drivs av möjligheten att hitta förslag till förbättringar, gillar struktur, har förmågan att fatta egna beslut samt är i god fysisk form då arbetet kan kräva tunga lyft.
Du som söker har:
• Erfarenhet av en liknande roll som tex säljsupport/innesäljare/kundsupport/ kundmottagning och lager
• Goda kunskaper i MS Office
• Behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift
• Gymnasieutbildning eller annan relevant erfarenhet som arbetsgivaren finner likvärdig.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och färdigheter som behövs för att komplettera vårt befintliga team. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden pålitliga, innovativa, rådgivande och sakkunniga eftersom de är grundläggande för det vi gör.
Ansökningsförfarande
Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Intervjuer och urval sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista datum. Passa därför på att skicka in din ansökan redan idag! Välkommen med din ansökan!
Uppstart: Enligt överenskommelse
Ort/Placering: Hägersten, Stockholm
Omfattning: Heltid, vikariat med möjlighet till fast anställning
Lön: Individuell lönesättning tillämpas.
Ansökningstid: 2022-02-28
Frågor: Kontakta Karin Wall, Affärsområdeschef, 070-609 88 23
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-07-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagDinair AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Dinair AB (org.nr 556224-2221),
http://www.aafeurope.com Arbetsplats AAF/Dinair
Kontakt Caroline Rehnberg
caroline.rehnberg@dinair.se Jobbnummer 6313669
Observera att sista ansökningsdag har passerat.