Innesäljare
Ideella fören Svenska inst för standarder med fi / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ideella fören Svenska inst för standarder med fi i Stockholm Har du ett utpräglat intresse för affärer och har en förmåga att bygga goda och långsiktiga kundrelationer? Kan du sätta dig in i kundernas situation och på så sätt kunna erbjuda kunderna bästa möjliga rådgivning? Vill du arbeta i en organisation som främjar Sveriges konkurrenskraft och ger smart och hållbar samhällsutveckling? Vi söker dig! Varmt välkommen till Svenska institutet för standarder!
Din roll som innesäljare hos SIS, Svenska institutet för standarder
I rollen som innesäljare hos SIS bearbetar du alla typer av företagskunder och offentliga organisationer. På sikt kommer du att bygga upp din egen kundportfölj. Uppdraget innebär att hålla högt tempo av kundkontakter och nå hög avslutsprocent.
Rollen innefattar främst bearbetning av kunder utifrån SIS CRM system, nedladdning av whitepapers, eDR utskick, uppföljning av utbildningsdeltagare, utgående säljsamtal för proaktiv kundbearbetning och inkommande samtal och email. Även annan kundbearbetning kan förkomma med främsta syfte att nå en specifik målgrupp kopplat till ett event. Resor i tjänsten kan förekomma.
Din kompetens
För att trivas i rollen behöver du uppskatta att ha många olika kunduppdrag samtidigt och primärt arbeta med sälj via telefon. Avgörande är att du är van att arbete strukturerat och noggrant med dina kundrelationer och affärer. Du har god förståelse för relationsskapande och hela säljprocessen från första kundkontakt till avslutat uppdrag. Din erfarenhet finns inom försäljning och kundbearbetning och önskvärt är att du har utbildning på gymnasial nivå eller motsvarande kunskaper från arbetslivserfarenhet. Körkort är ett krav för tjänsten.
För att du ska känna att rollen är rätt för dig när du börjat behöver du också ha följande erfarenheter:
- säljbudgetansvar
- några års B2B säljerfarenhet främst via telefon inom tjänste- eller servicesektor
- offertskrivande och prisförhandling
- hantering av CRM-system och rapportering
- Microsofts Officepaket, med tyngdpunkt på Word, PowerPoint och Excel
Har du erfarenhet av arbete inom utbildning, konsulttjänster eller certifiering är det meriterande.
SIS erbjudande till dig
Du som blir en del av Svenska institutet för standarder blir också en del av en verksamhet där Sveriges bästa experter samlas för att skapa standarder tillsammans med världens bästa experter. På så vis är SIS en kunskapsorganisation. Hos oss kan du också förvänta dig
- Månadslön + provisionsplan
- fina anställningsförmåner
- kollektivavtal med tex flexpension
- kompetensutveckling
- en arbetsgivare som skapar reell samhällsnytta och bidrar till förbättrade levnadsvillkor både i Sverige och internationellt
- socialt ansvarstagande och hållbarhet. Vi tycker det är viktigt att leva som vi lär och arbetar därför aktivt med, och är certifierade mot, standarder för miljö, arbetsmiljö och kvalitet.
- att vi lägger stor vikt vid att vi ska trivas och ha roligt på arbetet. SIS är ett så kallat Great Place To Work.
- en arbetsplats som eftersträvar mångfald. Vi önskar medarbetare med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv eftersom vi vet att det berikar din arbetsmiljö och stärker SIS verksamhet
- en arbetsplats i fräscha lokaler på Torsplan, ett område med stor koncentration av forskning och företagande inom life science som syftar till att förbättra liv och hälsa.
Ansökan Varmt välkommen med din ansökan redan idag eller senast 24 mars! Har du frågor, kontakta rekryterande chef Fredrik Tamker, 08-555 520 03.
SIS är en del av ISO och CEN som är nätverk av experter som arbetar med att skapa internationella standarder.
Hos oss kan aktörer ta initiativ till standardisering som främjar Sveriges konkurrenskraft och ger smart och hållbar samhällsutveckling. SIS samverkar med alla delar av det svenska samhället, som till exempel industri, akademi, offentlig sektor och frivilligorganisationer.
SIS projektleder det svenska arbetet med att ta fram standarder. Vi verkar för ett ökat svenskt inflytande i internationella samarbeten och för att standarder sprids och tillämpas i Sverige.
Vi erbjuder också utbildningar, tjänster och produkter som hjälper våra kunder att utveckla sina verksamheter och skapa samhällsnytta med hjälp av standarder.
Great Place to Work
Svenska institutet för standarder, SIS, är certifierad enligt Great Place to Work. Certifieringen grundar sig på Great Place to Work internationella standard för utvärdering av arbetsplatser. Med certifieringen visar vi att SIS är en god arbetsplats.
Att vara certifierad som ett Great Place to Work är ett synligt bevis på att organisationen uppfattas som en bra arbetsplats. Certifieringen baseras på Great Place to Work Institutes globala standard och är ett bevis på att de anställda upplever en mycket hög grad av trovärdighet, respekt, rättvisa, stolthet och kamratskap inom organisationen.
Ersättning Fast och rörlig lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-03-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Ideella fören Svenska inst för standarder med fi,
https://www.sis.se/ Arbetsplats Svenska institutet för standarder
Jobbnummer 8514702
Observera att sista ansökningsdag har passerat.