Inköpssamordnare på föräldravikariat till Roslagsvatten

Performiq AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2022-09-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inköpssamordnare på föräldravikariat till Roslagsvatten" (publicerad 2022-10-14) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Performiq AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Tjänstebeskrivning & erbjudande
Vi på Roslagsvatten har ett viktigt uppdrag - att möjliggöra hållbara samhällen. Det handlar om att se till att det kretslopp som tjänat oss i miljoner år kan fortsätta göra sitt jobb, så att våra barnbarn kan ta del av en av världens vackraste miljöer. Idag distribuerar vi dricksvatten, renar avloppsvatten och ansvarar för insamling av hushållsavfall samt driver återvinningscentraler i några av de mest expansiva kommunerna i Stockholm- och Uppsalaområdet.

Vi är inne i ett mycket intressant uppbyggnadsskede och har stora ambitioner inom inköps- och upphandlingsutveckling. Vi jobbar resultatinriktat, proaktivt och med ett hållbarhetstänk i allt vi gör.

Hos oss finner du en kultur som präglas av affärsmässighet, professionalism, delaktighet och respekt. Här får du mycket goda möjligheter till kompetensutveckling. Vi jobbar också för att medarbetare hos oss ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid.

En kollega går på föräldraledighet så nu söker vi en vikarie som inköpssamordnare. Vikariatet sträcker sig minst ett år framåt och förmodligen upp till 18 månader.

På vår avdelning arbetar idag utöver inköpssamordnare även 2 entreprenadupphandlare, 3 upphandlare, 1 inköpare och inköpschef.

Publiceringsdatum
2022-09-14

Dina arbetsuppgifter
Som inköpssamordnare blir ditt första uppdrag att ansvara för implementeringen av det nyligen upphandlade inköpssystemet vilket utgör en viktig förutsättning för inköpsenhetens förmåga att nå sina uppsatta mål.

Det innebär att:
• Planera och arbeta med utbildning och stöd till våra användare
• Arbeta med anslutning och publicering av avtal och leverantörer för elektroniska fakturor samt elektroniska beställningar
• Hantera produktkataloger
• Skapa inköpsformulär
• Säkerställa att olika typer av beställningar kan göras i e-handelssystemet
• Ta ut spendanalys ur systemet

I rollen som inköpssamordnare kommer du att arbeta nära ekonomienheten för att säkerställa effektivisering i fakturaflöden och samarbeta med upphandlarna gällande e-faktura och e-handel.

Personprofil
Vi söker dig med erfarenhet från arbete med fokus på affärssystem där du fått implementera, strukturera och effektivisera. Du trivs i en roll där du får ta eget ansvar och med hjälp av system skapa struktur som utvecklar vårt arbetssätt.

Du har:
• Relevant eftergymnasial utbildning exempelvis inom juridik, ekonomi, entreprenad eller upphandling.
• Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska
• Vana av att driva på processer självständigt.

Det är meriterande om du:
• Har kännedom om LOU/LUF och praktisk tillämpning av LOU/LUF
• Har erfarenhet av upphandlings- eller inköpsarbete i offentlig verksamhet.
• Har kunskap om e-fakturastandards (svefaktura, peppol, sfti), offentligt inköpsarbete, inköpsstatistik samt hur man genomför spendanalyser

För att lyckas i rollen tror vi att förmågan att vara kreativ och flexibel är något som kommer naturligt för dig. Som person är du ansvarstagande och trivs i en roll som har fokus på utveckling. Att ibland behöva vara pådrivande för att leveranser med rätt kvalitet blir klara i tid ingår i jobbet och är inget som är obekvämt för dig.

Som inköpssamordnare kommer du ha många kontaktytor både inom och utanför organisationen. Det innebär att samarbetsförmåga och kommunikation spelar en avgörande roll och vi kommer därför att lägga stor vikt vid personlig lämplighet för rollen.

Övrig information
Start: Omgående, enligt överenskommelse och visstid minst ett år framåt
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Kontorstider, flextid
Arbetsplats: Åkersberga, Stockholm

PerformIQ är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Mattias Söderberg på mattias.soderberg@performiq.se. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande.

Välkommen med din ansökan

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Performiq AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "7051".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Performiq AB (org.nr 556785-2677), http://www.performiq.se/

Arbetsplats
PerformIQ Work AB

Kontakt
Mattias Söderberg
mattias.soderberg@performiq.se

Jobbnummer
6978101

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Performiq AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Performiq AB: