Inköpssamordnare
Timrå Kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Sundsvall
2024-12-18
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Timrå Kommun i Sundsvall,
Timrå,
Härnösand eller i
hela Sverige I Timrå finns blandningen av allt du tycker om att fylla livet med; från äventyrliga aktiviteter till storslagen natur. Det bästa av två världar helt enkelt - där pulsen också får möta lugn och ro. Här finns tid att leva - här är tillvaron okrånglig.
Hos oss har du chansen att göra skillnad, skapa mervärde och utvecklas professionellt samtidigt som du är med på en stor utvecklingsresa för hela regionen. Vi erbjuder dig en arbetsplats med korta beslutsvägar där vi lär oss medan vi arbetar och tar nya vägar när vi behöver.
Vi arbetar för att göra det enklare att leva, växa och mötas med visionen - Timrå en stark kommun i en växande region!
Publiceringsdatum2024-12-18BeskrivningÄr du en strukturerad och analytisk person med erfarenhet av inköp? Nu har du chansen att söka en ny tjänst som inköpssamordnare hos oss på Timrå kommun!
I rollen som inköpssamordnare har du ett mångsidigt uppdrag där du samverkar med alla kommunens förvaltningar.
Du har en central roll i att utveckla inköpsprocesser, samordna inköp och ge stöd i upphandlingsfrågor. Det är ett brett och omväxlande arbete med allt från planering, uppföljning och analyser för att kunna utveckla arbetssätt och rutiner till operativt arbete.
Du kommer att tillhöra vår nya upphandlingsfunktion, som är en del av ekonomiavdelningen på Timrå kommun och är centralt placerad på Kommunledningskontoret.
Dina arbetsuppgifterSom inköpssamordnare hos oss kommer du att:
- Arbeta med kommunens inköp på operativ och strategisk nivå.
- Ansvar för att genomföra direktupphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar.
- Delta i upphandlingsprocesser.
- Hantera frågor kopplade till befintliga avtal och kontrakt.
- Säkra kvalitet och konstadseffektivitet i avtal med externa aktörer.
- Följa upp och vårda avtal för att säkerställa efterlevnad och kvalitet.
KvalifikationerVi ser att du har:
- Relevant eftergymnasial utbildning exempelvis inom juridik, ekonomi, inköp eller upphandling eller motsvarande YH-utbildning.
- Arbetslivserfarenhet av liknande arbete med självständigt ansvar för upphandlingar, främst inom LOU, dess tillämpning samt praxis.
- Erfarenhet av att arbeta med inköpssamordning och upphandling i digitala verksamhetssystem t.ex. e-avrop.
- Erfarenhet av offentlig verksamhet.
- Förmåga att uttrycka dig tydligt i tal och skrift på svenska.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är lösningsorienterad, strukturerad och har ett intresse för att förbättra arbetssätt. Du är pedagogisk och trivs med att utbilda och stötta andra i inköpsfrågor. Samtidigt är du kommunikativ och har lätt för att samarbeta med både interna och externa aktörer.
AnställningsvillkorVi erbjuder dig en arbetsplats där vi värdesätter god balans mellan arbete och fritid och erbjuder flexibel arbetstid när verksamheten tillåter. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag för att uppmuntra till ett aktivt deltagande i hälsofrämjande aktiviteter samt möjlighet att semesterväxla.
Du kommer arbeta i en organisation med givande och omväxlande arbetsuppgifter, med möjlighet att växa och utvecklas, både personligt och professionellt. Du kommer arbeta i nyrenoverade och moderna lokaler, allt för att stödja kollegialt lärande och samarbete.
I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare. Timrå kommun tillämpar rökfri arbetstid.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-01-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/220".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Timrå kommun (org.nr 212000-2395)
Arbetsplats Kommunledningskontoret, Ekonomienheten
Kontakt Bo Glas
060-163112 Jobbnummer 9068223