Inköpsplanerare
Experis Finance Huvudkontor / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Publiceringsdatum2014-04-29Dina arbetsuppgifterTill vår konsultverksamhet söker vi en inköpsplanerare för uppdrag inom logistikfunktionen på ett större industriföretag. Avdelningen ansvarar för reservdelstillgängligheten till marknader över hela världen. Ansvaret omfattar hela materialflödet från leverantör till återförsäljare. Verksamheten är uppbyggd kring ett centrallager samt ett antal stödlager runt om i världen. Avdelningens syfte är att inom materialflödet säkerställa tillgängligheten på reservdelar samt arbeta med utveckling av företagets leverantörer för att säkerställa och uppnå avdelningens mål. Huvuduppgiften är Inköpsplanering och leverantörsutveckling.
I arbetet ingår att hantera leveransplanering och hemtagning av reservdelar till eftermarknaden. Uppföljning av leverantörernas leveransförmåga, initiera/driva förbättringsåtgärder i syfte att uppnå högre leveransprecision. Efter givna mål och förutsättningar ansvara för servicegrad och kapitalbindning, delta i olika på avdelningen förekommande förbättringsprojekt mm. Arbetet innebär en hel del täta kontakter med olika avdelningar inom moderföretaget t ex inköp, konstruktion samt en del leverantörsbesök. I arbetet ingår ett fåtal resdagar per år.
Vem är du?
Du behärskar flytande engelska i tal och skrift, ytterligare språk är mycket meriterande. Du har god kommunikations- och presentationsförmåga och kan planera och strukturera ditt arbete. Du har goda kunskaper inom LEAN och har lätt för att kunna skapa relationer i ditt arbete. Kreativitet och flexibilitet värdesätts. Du har ett drivande sätt i det egna arbetet och projektarbete.
Vad kan vi erbjuda dig?
Med 1200 konsulter och 3000 genomförda rekryteringar bara det senaste året är Experis Sveriges största konsult- och rekryteringsföretag inom segmentet chef och specialist. Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag, avtal gällande hushållsnära tjänster och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.
Vi har idag ett tjugotal konsulter inom inköp i vårt konsultteam med stor bredd i erfarenhet och kompetens. Gruppen leds av konsultchef Daniel Smith som ansvarar för konsulternas utveckling och trivsel både i konsultrollen och hos oss på Experis.
Kontaktperson för detta jobbAnsök via länken på den här sidan senast den 30 april, urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Konsultchef Carl-Henric Möller på 031-61 72 35
Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Dina arbetsuppgifterTill vår konsultverksamhet söker vi en inköpsplanerare för uppdrag inom logistikfunktionen på ett större industriföretag. Avdelningen ansvarar för reservdelstillgängligheten till marknader över hela världen. Ansvaret omfattar hela materialflödet från leverantör till återförsäljare. Verksamheten är uppbyggd kring ett centrallager samt ett antal stödlager runt om i världen. Avdelningens syfte är att inom materialflödet säkerställa tillgängligheten på reservdelar samt arbeta med utveckling av företagets leverantörer för att säkerställa och uppnå avdelningens mål. Huvuduppgiften är Inköpsplanering och leverantörsutveckling.
I arbetet ingår att hantera leveransplanering och hemtagning av reservdelar till eftermarknaden. Uppföljning av leverantörernas leveransförmåga, initiera/driva förbättringsåtgärder i syfte att uppnå högre leveransprecision. Efter givna mål och förutsättningar ansvara för servicegrad och kapitalbindning, delta i olika på avdelningen förekommande förbättringsprojekt mm. Arbetet innebär en hel del täta kontakter med olika avdelningar inom moderföretaget t ex inköp, konstruktion samt en del leverantörsbesök. I arbetet ingår ett fåtal resdagar per år.
Vem är du?
Du behärskar flytande engelska i tal och skrift, ytterligare språk är mycket meriterande. Du har god kommunikations- och presentationsförmåga och kan planera och strukturera ditt arbete. Du har goda kunskaper inom LEAN och har lätt för att kunna skapa relationer i ditt arbete. Kreativitet och flexibilitet värdesätts. Du har ett drivande sätt i det egna arbetet och projektarbete.
Vad kan vi erbjuda dig?
Med 1200 konsulter och 3000 genomförda rekryteringar bara det senaste året är Experis Sveriges största konsult- och rekryteringsföretag inom segmentet chef och specialist. Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag, avtal gällande hushållsnära tjänster och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.
Vi har idag ett tjugotal konsulter inom inköp i vårt konsultteam med stor bredd i erfarenhet och kompetens. Gruppen leds av konsultchef Daniel Smith som ansvarar för konsulternas utveckling och trivsel både i konsultrollen och hos oss på Experis.
Kontaktperson för detta jobbAnsök via länken på den här sidan senast den 30 april, urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Konsultchef Carl-Henric Möller på 031-61 72 35
Arbetstider och omfattning100% Enligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-05-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCarl-Henric Möller 031-617235
FöretagExperis Finance Huvudkontor
AdressExperis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Jobbnummer 1857302
Observera att sista ansökningsdag har passerat.