Inköpscontroller
Kiruna Kommun / Administratörsjobb / Kiruna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kiruna,
Gällivare,
Jokkmokk,
Pajala,
Överkalix eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kiruna Kommun i Kiruna Vår övertygelse om människors lika värde är lika djup och värdefull som vår malm. Våra ambitioner är högre än våra fjäll. Våra näringar gör oss världsledande. De stora vidderna ger rymd åt ursprung och nytänkande. Vi är Kiruna.
Kiruna kommuns inköpsenhet är en gemensam resurs för kommunen och Tekniska Verken i Kiruna AB (TVAB). Enhetens uppgift är att svara för kommunens och TVAB?s upphandlingsverksamhet enligt lagarna om offentlig upphandling (LOU, LUF och LUK).
Inköpsenheten består i dagsläget av fyra personer och är en fristående enhet inom kommunkontoret.
Publiceringsdatum2018-02-23Dina arbetsuppgifterI rollen som inköpscontroller bidrar du till att kommunen bedriver ett kvalitativt upphandlingsarbete. Du arbetar i nära dialog med inköpare och inköpschef och fungerar som stöd till dessa. Du ansvarar för kommunens avtalsdatabas och avtalsförvaltning, vilket bland annat innebär planering, uppföljning och utvärdering som ett led i att identifiera möjligheter till bättre hushållning med skattemedel. En annan viktig del i tjänsten blir att ta fram och presentera tillförlitliga beslutsunderlag för vägval och strategi i varje upphandling.
Du bistår kommunens verksamhetsansvariga med kunskap och rådgivning inom områdena inköp, avrop och avtal. Du kommer att vara delaktig i, och bidra till, inköpsenhetens utveckling av metoder och arbetssätt, riktlinjer, rutiner och internkontrollplaner. I rollen kan också komma att ingå att vid behov självständigt genomföra upphandlingar av varor och tjänster.
Kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom ekonomi, juridik eller annan bakgrund/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer lämplig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av avtals- och leverantörsuppföljning. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med upphandling inom offentlig sektor och/eller har god kännedom om de regelverk som gäller för offentlig upphandling.
Som person har du ett förtroendegivande sätt och en förmåga att skapa goda, långsiktiga relationer. Du har lätt för att samarbeta, du är kommunikativ, initiativrik och har hög servicekänsla. Du förstår nyttan av att följa lagar, policys och riktlinjer, som du även kan förmedla till din omgivning på ett pedagogiskt sätt. Du trivs med ett omväxlande arbete med många kontakter.
Din datorvana är god och du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Det är meriterande om du är van att arbeta i affärssystemet Agresso och/eller har erfarenhet av stödsystem för upphandling och avtalshantering.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Tillträde: enligt överenskommelse. Allmän visstidsanställning, maximalt ett år.
Rekrytering sker i samråd med våra berörda fackliga organisationer.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Kiruna kommun och möjliggöra god kommunikation med våra sökande, ber vi dig skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Kiruna kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid 6 mån eller mer
ErsättningMånadslön
Lön enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-09
Ange följande referens när du ansöker: 67/18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktInköpschef Jan Ekström 0980-701 00
FöretagKiruna kommun
AdressKiruna kommun
Hjalmar Lundbohmsvägen 31
98185 KIRUNA
KontorsadressHjalmar Lundbohmsvägen 31
Jobbnummer 3983934
Observera att sista ansökningsdag har passerat.