Inköpsassistent till spännande företag i Sundbyberg

Placera Personal AB / Inköpar- och marknadsjobb / Sundbyberg
2018-10-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inköpsassistent till spännande företag i Sundbyberg" (publicerad 2019-03-20) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige

Placera Personal AB är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Tjänsten
Vi söker för uppdrag till en av våra trevliga kunder en inköpsassistent.
Företaget sitter mycket centralt i Sundbyberg nära kollektivtrafik. På kontoret arbetar idag ca. 50 personer och du kommer ingå i inköpsavdelningen bestående av fem personer. Tjänsten är på heltid med start omgående och förväntas pågå under sex månader med goda möjligheter till förlängning.

Publiceringsdatum
2018-10-12

Dina arbetsuppgifter
I rollen som inköpsassistent har du bland annat följande arbetsuppgifter:

* Skicka ut prisförfrågningar till leverantörer
* Ta in offerter och uppdatera priserna i SAP
* Stötta avdelningschefen med administrativa arbetsuppgifter, analyser och inköpsrelaterade frågor
* Leverantörskontakt via telefon och mail


Kvalifikationer
För att passa i rollen som inköpsassistent ser vi följande bakgrund som lämplig:

* Relevant utbildning, exempelvis YH-utbildning inom inköp, supply chain eller administration
* Gärna 1-2 års erfarenhet av inköp/administrativt arbete
* Erfarenhet av arbete i SAP är starkt meriterande
* Flytande svenska och engelska, i tal och skrift. Franska är meriterande

Dina personliga egenskaper
Som person är du självgående, driven och analytisk. Du har god planeringsförmåga, arbetar metodisk, noggrant och disciplinerat samt är serviceinriktad.

Arbetstider/Varaktighet
Heltid, 40 h/v.
Start: Omgående - 6 månader med möjlighet till förlängning

Är du intresserad av tjänsten? Sök den redan i dag då vi arbetar med ett löpande urval. Välkommen in med din ansökan.

Bli en av oss
Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Klara Eidhagen 08-586 22 716

Företag
Placera Personal AB

Adress
Placera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista

Kontorsadress
Kista Science Tower

Jobbnummer
4400208

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Placera Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Placera Personal AB: