Inköpsassistent/orderuppföljare
Prime Professional AB / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Prime Professional AB i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Botkyrka,
Sollentuna eller i
hela Sverige Prime är ett ledande bemannings- och rekryteringsföretag som förser näringsliv och offentlig sektor med kvalificerad arbetskraft inom administration, ekonomi, marknad och IT. Prime har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Västerås.
En av våra kunder Base of Trade är inne i en expansiv fas och behöver förstärkning till sitt team. Base of Trade har trevliga lokaler i område nära Årstaberg.
Företaget arbetar mot grossister, postorderföretag och butiker som säljer fritids, arbets, och- regnkläder. Företaget arbetar främst med Skandinavien men även Europa kan komma att bli aktuellt.
För att passa in i rollen som inköpsassistent/orderuppföljare ska du ha en positiv inställning till livet och du tycker om att arbeta. Du är villig att arbeta hårt och vill vara med och bygga vidare på en verksamhet som redan idag går bra men som kommer att växa ytterligare. Du är prestigelös och är inte rädd för att hugga i där det behövs. Eftersom företaget är litet (4 anställda) gäller det att du är flexibel både vad gäller arbetsuppgifter och arbetstider.
I dina huvudarbetsuppgifter ingår det att ansvara för hela orderprocessen, allt från det att ordern lagts till leverans. Du är den som ansvarar för och kontrollerar att modeller, tyger och färgprover stämmer. Du har även huvudansvar för kontor och provlagret. Då du även kommer vara backup funktion för övriga medarbetare är det bra om du har ett ekonomiskt sinne och har arbetat med fakturering tidigare gärna i ekonomiprogrammet Mammut.
Du är en person som tycker om kundkontakt och arbetar gärna gentemot kund både via telefon och face to face. Då även tjänsten innebär att du kommer arbeta aktivt med både marknadsföring och försäljning. Inledningsvis inom Sverige.
Vidare ser vi att du har goda kunskaper i Officepaketet. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Då du dagligen har kontakt med både Kina, Bangladesh och Turkiet är engelska ett krav. Du har hög social kompetens och är van att möta och bemöta människor från olika kulturer.
Om du har branschkunskap så är det meriterande. Körkort är ett krav då du aktivt kommer arbeta ute på fältet med de olika säljkollektionerna.
Publiceringsdatum2008-03-11KörkortskravB
Anställningstyp/arbetstiderTills vidare
Heltid/Deltid
Arbetstid: må-fr 75% inledningsvis men det kommer bli heltid/Varaktighet: Tillsvidare
ErsättningFast lön
Fast lön. Individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-03-28
Du som söker måste kunna börja arbeta omgående.
Ange följande referens när du ansöker: Inköpsassistent/orderuppfölj.
Ansökan kan skickas till e-postadress:
professional@prime.seKontaktAnna Frosch, Konsultchef, 08-470 70 00 (Växel)
FöretagPrime Professional AB
AdressPrime Professional AB
Box: 10119
12128 Stockholm-Globen
KontorsadressPrime Professional AB
Arenavägen 47
Stockholm-Globen
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-470 70 00
Faxnummer: 08-4707003
Jobbnummer 160897
Observera att sista ansökningsdag har passerat.