Inköpsassistent EMV
ICA Sverige AB / Kontorsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos ICA Sverige AB i Solna,
Stockholm,
Järfälla,
Sollentuna,
Huddinge eller i
hela Sverige ICAs inköp av Egna Märkesvaror (EMV) inom funktionen Sortiment och Inköp / AO Kolonial ansvarar för upphandlingen av EMV inom bl a Skafferiet. Våra leverantörer finns runtom i hela världen.
Publiceringsdatum2019-05-21Dina arbetsuppgifterSom Inköpsassistent stödjer och avlastar du våra Inköpschefer EMV i alla typer av arbetsuppgifter som förekommer vid framtagning och upphandling av EMV för våra olika uppdragsgivare. Du ansvarar för att självständigt ta hand om de administrativa arbetsuppgifterna.
Exempel på löpande arbetsuppgifter:
Löpande leverantörskontakter och kontakter internt, sammanställning av volymer och önskemål från våra uppdragsgivare inför utskick av upphandlingar, sammanställning av upphandlingar, begära in artikel-, logistik- och leverantörsuppgifter och registrering av dessa, Validoo, hantering av kontrakt, deltagande vid leverantörsbesök, sammanställning av prover inför kvalitetstester i labbet, hjälp vid framtagandet av nya produkter och deltagande i assistentmöten för att tillsammans lösa frågor och dela "best practice".
En stor del av kommunikationen sker på engelska såväl muntligt som skriftligt. I arbetet ingår allt från grundläggande administration till utåtriktade kontakter. Arbetet ger dig insikt i hur det är att jobba med internationellt inköp.
Din profil
UtbildningsbakgrundEftergymnasial utbildning eller ekonomisk utbildning på gymnasienivå.
ErfarenheterDu ska ha erfarenheter från ovanstående arbetsuppgifter inom detaljhandel.
Vi vill att du har mycket goda kunskaper i excel. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat.
Personlighet:
Som person är du positiv, tycker om att arbeta i team med tonvikt på kommunikation och samarbete såväl som att arbeta på egen hand och självständigt lägga upp sitt arbete. Arbetet erbjuder både strukturerade arbetsuppgifter som går att planera i förväg med ställer också krav på flexibilitet när prioriteringarna ändras. En inköpsassistent är en utförare som gillar att få saker ur händerna. Rollen innebär många internationella kontakter som kräver flexibilitet, affärsmannaskap samt mycket goda kunskaper i engelska.
Kontaktperson för detta jobbInköpschef Christina Rådfeldt, tfn 08-56150598 eller Kategoriområdeschef Henrik Rosén, tfn 08-56150855.
Sista dag för ansökan
Sista ansökningsdag är 2019-05-31. Välkommen med din ansökan!
Anställningsform
Vikariat 1 september 2019 tom 31 augusti 2020.
ICA ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar därför efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför.
ICA värnar om goda arbetsmiljöförhållanden för våra medarbetare. Vi har som målsättning att ha totalt rökfria arbetsplatser. Vi tillämpar drogtestning i samband med rekryteringsförfarandet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
ErsättningNot Specified
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-31
Ange följande referens när du ansöker: R0008095
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktICA Gruppen
noreplyhr@ica.seFöretagICA Sverige AB
AdressICA Sverige AB
17169
17169 0184
KontorsadressKolonnvägen 20
Jobbnummer 4801147
Observera att sista ansökningsdag har passerat.