Inköpsansvarig till Centrum för hjälpmedel
Örebro läns landsting, Psykiatri och habilitering / Logistikjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla logistikjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Örebro läns landsting, Psykiatri och habilitering i Örebro,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg,
Karlskoga eller i
hela Sverige Centrum för hjälpmedel
Psykiatri och habilitering, Örebro
Publiceringsdatum2011-11-22Beskrivning av verksamhetenCentrum för hjälpmedel är en intressant och annorlunda verksamhet inom landstinget. Just nu pågår stort engagemang i hela verksamheten för att förbättra våra arbetsmetoder. Här råder ett öppet klimat och ledningen lägger vikt vid medarbetarnas inflytande. Vi arbetar konsultativt och har specialkompetens inom utprovningsområdet. Vi har ett starkt engagemang att via hjälpmedel underlätta människors tillvaro.
Vår arbetsplats eftersträvar ett gott arbetsklimat där vi har förtroende för varandra och ger feedback. Bra relationer på arbetsplatsen är en förutsättning för trivsel och effektivitet. Centrum för hjälpmedel har ca 60 anställda och är indelat i fem enheter: Sprida Kommunikationscenter, Hjälpmedels-, Teknik- och Distributionsenheten samt Administrativ service. Vi omsätter ca 85 mnkr per år. Läs mer om Centrum för hjälpmedel på
www.orebroll.se/cfh.Dina arbetsuppgifterSom operativ inköpsansvarig ansvarar du för att hantera avrop från Centrum för hjälpmedels ingångna avtal. Du ansvarar för att lagret har rätt varor i rätt antal och vid rätt tidpunkt genom att sätta parametrarna i inköpssystemet. Arbetet sker i nära dialog med andra enheter på Centrum för hjälpmedel. Som operativ inköpare har du även ansvaret för administrationen kring avropsavtal, avtalsförlängningar, orderbekräftelser, hantering av fakturadifferenser mm.
En viktig del i din roll är att i förebyggande syfte prognostisera verksamhetens behov genom att följa upp historik gällande beställningsvolymer och eventuella avvikelser. Du hanterar reklamationer och returer mot leverantörer. Föra dialog med produkt/sortimentsansvariga för att aktivt driva kontinuerlig förbättring av verksamhetens inköpsprocesser. Ansvara för samverkansmöten med leverantörer.
Du ska på uppdrag av ledningsgruppen skapa rapporter för ekonomisk uppföljning samt att presentera dessa på ett begripligt sätt och analysera hur de ekonomiska resultaten hänger ihop. Vara ett ekonomiskt stöd då verksamheten överväger att genomföra förändringar i sortimentet, exempelvis beräkna kostnadsutfall vid utrangering av äldre sortiment.
Du ska vara en länk mellan lager och hjälpmedelskonsulent och ledningsgrupp.
Du kommer att samarbeta med Upphandlingsenheten som verksamhetssakkunnig och representera oss i vissa upphandlingar. Du kommer dessutom ansvara för en del direktupphandlingar, mindre avtal samt bevaka eftermarknaden.
Ditt ansvarsområde kommer att innefatta även Syncentralen, Tolkcentralen och Audiologen.
KvalifikationerDu som söker har utbildning inom inköpsområdet och/eller några års erfarenhet av praktiskt inköpsarbete som bedöms likvärdigt. Som operativ inköpsansvarig krävs det att du har goda erfarenheter av att jobba i MS Office-paketet och i synnerhet Excel. Det är meriterande att du har erfarenhet av att arbeta med Pivot-tabeller. Du har ekonomisk utbildning som är relevant för uppdraget. Du kan analysera bokföringen och se vad som driver kostnader.
Du som söker är initiativtagande, serviceinriktad, har lätt för att samarbeta så väl internt som externt, har gott omdöme, är noggrann, strukturerad och kvalitetsmedveten. Det är en stor fördel om du även har kunskaper om LOU (lagen om offentlig upphandling).
Som person är du resultat- och förbättringsorienterad, ansvarstagande med en tydlig affärsförståelse.
Arbetstider och omfattningTillsvidareanställning, heltid. Dagtid. Snarast enligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-12-11
Ansökan skickas till:
PPH Jobb
Malin Pettersson
Primärvård, psykiatri och habilitering
Box 1613
70116 Örebro
Välkommen med din ansökan!
Övrigt: Ansökan ska innehålla fullständig CV med meritförteckning, personligt brev samt adressuppgifter och referensnummer till sökt tjänst. Intyg, betyg och examensbevis m.m. ska lämnas vid en ev. intervju.
Ange följande referens när du ansöker: 11OLL4162/CFH 277
Ansökan kan skickas till e-postadress:
pphjobb@orebroll.seKontaktCri Sirsjö, enhetschef, 019-602 42 36,
cri.sirsjo@orebroll.seMichael Söderlind, enhetschef, 019-602 42 10,
michael.soderlind@orebroll.seFacklig kontaktEva Holmberg, SACO, 019-602 03 35
Inga-Lill Ekblom, Vision, 019-602 27 54
FöretagÖrebro läns landsting, Psykiatri och habilitering
AdressÖrebro läns landsting, Psykiatri och habilitering
Box 1613
70116 Örebro
Jobbnummer 1085941
Observera att sista ansökningsdag har passerat.