Inköpsansvarig ekonomiassistent till Swedsign
Help At Work Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Help At Work Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Sollentuna eller i
hela Sverige Help at Work är bemannings och rekryteringsföretaget som skall få flest företag och människor att växa. Vi lägger stor vikt vid att sammanföra människors inneboende kraft och kompetens med företag och företagare som behöver ? ja just det ? hjälp på jobbet. Vi vill vara det självklara valet för dig som söker nytt jobb och därmed kan vi erbjuda marknadens bästa kandidater till våra kunder. Help at Work bemannar och rekryterar idag inom IT, sälj & marknad, ekonomi, administration och kundtjänst. Vi ses!
För Swedsigns räkning söker vi nu en erfaren och engagerad inköpsansvarig/ekonomiassistent.
Publiceringsdatum2011-03-09Om företagetSwedsign AB, som ingår i Team Tejbrant gruppen sedan år 2000, utvecklar, producerar och säljer flexibla skyltsystem för inom- och utomhusmiljöer. I sortimentet ingår även produktgrupperna fastighetsboxar, entrétak och andra fastighetsanknutna produkter. Swedsign har funnits i över 60 år och har 9 anställda. Försäljningen sker genom egen säljorganisation samt ett antal återförsäljare. Kunderna är företrädesvis de stora fastighetsägarna SAB0, SBC, HSB, RB samt de stora Byggbolagen. Swedsign har sitt huvudkontor med utställning och produktion i Täby (Arninge) Vissa produkter tillverkas hos systerföretaget Team Tejbrant Produktion AB i Hultsfred
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som en del av en mindre organisation är det viktigt att vara flexibel och öppen för att rycka in där det behövs. Din tid kommer troligtvis att delas 50/50 mellan inköp och arbete med företagets kundreskontra.
Som inköpsansvarig går du igenom säljarnas order och utifrån dem lägger du sedan de beställningar som krävs för att Swedsign ska kunna leverera rätt produkt, i rätt tid. Inköpen administreras i Microsoft Dynamics (tidigare Navision) och det är därför meriterande med tidigare erfarenhet av systemet.
Du kommer även att ansvara för företagets kundreskontra och jobbar här med stöd av ekonomiavdelningen hos Team Tejbrant som har det övergripande ansvaret.
Erfarenhet och egenskaper
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet som administratör i ett mindre företag där det är självklart att ta ett brett ansvar. Du har arbetat med inköp tidigare, gärna i kombination med ekonomiadministration. Rollen förutsätter att du är noggrann, trivs i en koordinerande roll och är administratör ut i fingerspetsarna. Som person är du engagerad, positiv och prestigelös.
Tjänsten är placerad på Swedsign ABs huvudkontor i Täby (Arninge).
Är du den vi söker?
Urval och intervjuer sker löpande så ansök redan idag till rekryterare
ida.tegner@helpatwork.se .
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
ida.tegner@helpatwork.seFöretagHELP AT WORK SWEDEN AB
AdressHELP AT WORK SWEDEN AB
Kungsgatan 37, 4tr
11156 Stockholm
KontorsadressKungsgatan 37, 4tr
Stockholm
Jobbnummer 871917
Observera att sista ansökningsdag har passerat.