Inköpsansvarig
Länsförsäkringar Södermanland / Inköpar- och marknadsjobb / Nyköping
2023-07-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inköpsansvarig" (publicerad 2023-08-07) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Nyköping,
Oxelösund,
Trosa,
Gnesta,
Flen eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Länsförsäkringar Södermanland i Nyköping,
Katrineholm,
Strängnäs,
Eskilstuna eller i
hela Sverige Länsförsäkringar Södermanland
Länsförsäkringar Södermanland söker en kvalitetsinriktad inköpsansvarig. Rollen tillhör Ekonomiavdelningen och är placerad på något av våra kontor i Södermanland; Eskilstuna, Katrineholm, Nyköping eller Strängnäs. Möjlighet till arbete hemifrån finns.
Om jobbet
Rollen som inköpsansvarig innebär ett övergripande ansvar för kvalitet och effektivitet i våra inköps- och upphandlingsprocesser.
Utöver traditionella indirekta inköp bidrar du också aktivt till en god kundupplevelse genom arbetet med våra leverantörssamarbeten inom bygg- och motor-skador.
Du arbetar nära verksamheten och stödjer avtalsansvariga i inköp och upphandling samt i hanteringen av utlagd verksamhet och regelefterlevnad. Du är också systemägare, administratör och super-användare för vårt avtalssystem.
Rollen innebär bland annat följande arbetsuppgifter:
• systematiskt arbete med kvalitets-uppföljning och analys av våra leverantörsavtal
• upphandling och omförhandling av avtal
• avtalsadministration
• uppdatering av riktlinjer och arbetsinstruktioner för inköp
• uppföljning av efterlevnad mot riktlinjer för inköp
• strategiskt inköpsarbete
• aktivt bidra i bolagets övergripande utvecklings- och förflyttningsarbete kopplat till processer, arbetssätt och kultur
Anställningsform: tillsvidare
Omfattning: heltid
Startdatum: enligt överenskommelse
Vem är du?
För att vara kvalificerad för denna tjänst är det ett krav att du har:
• utbildning inom inköp eller annan relevant högskoleutbildning
• flerårig erfarenhet av arbete med inköp
• mycket god digital förmåga
• goda kunskaper i svenska, i tal och skrift
Det är meriterande om du dessutom har:
• erfarenhet av inköpsarbete inom byggbranschen eller bilreparationer
• juridisk kompetens eller erfarenhet från regelverksstyrda verksamheter
• förhandlingserfarenhet
• goda kunskaper i engelska
• körkort för personbil
Publiceringsdatum2023-07-06Dina personliga egenskaperFör att vara framgångsrik i den här rollen krävs det att du har ett tydligt affärsfokus och en pragmatisk inställning. Du är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt, rollen kräver ordning och reda och god följsamhet till regelverk och interna riktlinjer. Din egen drivkraft och integritet skapar möjlighet att forma rollen och ta egna initiativ. Du söker också samverkan med kollegor på ett prestigelöst sätt och tar vara på möjligheten att skapa ett nätverk både inom bolaget och med inköpsansvariga på andra bolag i LF-gruppen.
Länsförsäkringar Södermanland är inne i en spännande utvecklingsfas så det är viktigt att du är anpassningsbar och gillar möjligheten att bidra till utvecklingsarbetet inom bolaget.
Vi söker dig med rätt personlighet, kompetens och erfarenhet för tjänsten. Bolagets målsättning är att vår organisation ska spegla mångfalden bland våra kunder.
Mer information
Tjänsten är tillgänglig att söka via vårt rekryteringssystem till och med den 2023-08-13. Du söker genom att bifoga CV och att besvara de frågor du får efter att ha klickat på "ansök". Vi undanber personligt brev, dels för att underlätta ansökningssteget för dig dels för att minska risken för subjektiva bedömningar vid urvalsarbetet. Vi arbetar med en kompetensbaserad rekryteringsprocess och tillämpar tester under processen. Urvalsarbetet påbörjas efter sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan, via vårt rekryteringssystem.
Har du frågor om tjänsten kan du kontakta rekryterande chef, Christina Israelsson, Ekonomichef, helst via mejl:
christina.israelsson@lfs.se alternativt 070-2528208.
Medarbetarrepresentanter i denna rekrytering är:
Teresia Devell, Forena, tfn 0155 - 484 168 och
Martin Halldin, SACO, 0155 - 484 119.
Om företagetVi ger möjlighet till utveckling genom vår nära service och vårt breda erbjudande inom sparande, lån, försäkring, boende, hälsa och pension. Tillsammans skapar vi trygghet och möjligheter för alla sörmlänningar, för all tid. Vi drivs av värderingarna aktiv, ansvarstagande och anpassningsbar. Vår ambition är att ha de nöjdaste kunderna och att vara länets bästa arbetsplats.
#purchasing #supply chain
#LI-Hybrid
Ersättning Undefined
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-08-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "5145-41714752".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Länsförsäkringar Södermanland (org.nr 519000-6519)
Kontakt Åsa Almgren Johnson
0155-484000 Jobbnummer 7944948
Observera att sista ansökningsdag har passerat.