Inköpsadministratör Till Energibolag I Stockholm
JobBusters AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos JobBusters AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2021-03-11Dina arbetsuppgifterNu söker vår kund en Inköpsadministratör för ett föräldravikariat. Tjänsten är belägen i den grupp som hanterar alla operationella inköp för vår kund. Gruppen är indelad i två delar, en del som hanterar alla större inköp och bredare entreprenadupphandlingar. Den andra delen som hanterar alla mindre inköp, skapande av de inköpsrekvisitioner som behövs i affärssystemet Maximo inför kommande inköp, skapa de inköpsordrar som behövs i affärssytemet Maximo, samt granskning och administrering av de leverantörsfakturor som kommer in efter att inköpen levererats. Vår kund har anläggningar i hela Stockholm, gruppen är indelad i verksamhetsområden. Denna roll möter de behov som finns i Nordvästra Stockholm. Ansvaret ligger för Bristaverket, Vilundaverket, Akallaverket samt Hässelbyverket. Tjänsten är sådan att fysisk närvaro är nödvändig för att kunna utföra arbetet fullt ut (under pandemin arbetar vår kund självklart delvis hemma). När läget stabiliserat sig kommer vår kund återgå till normalt läge där man är i Bristaverket fysiskt primärt 3-4 dagar/veckan, och Hässelbyverket de övriga dagarna. Den större delen arbete ligger i granskning och administration av leverantörsfakturor, där granskningen skall göras mot de villkor som är gällande i vår kunds ramavtal. Vid behov skall man kunna gå i dialog med en leverantör för att argumentera om varför en faktura är felaktig och inkräva en kreditfaktura och följa upp den processen tills ärendet är avslutat. Den mindre och andra delen handlar om att göra faktiska inköp mot behov som uppstår i verksamheten, det kan gälla saker som är udda och kräver efterforskning eller hyllvaror. Förväntningen är att man alltid gör en så god affär som möjligt och tar stort ansvar för de inköp man ansvarar för. Förhandling och diskussioner om villkor i samband med inköp kommer att vara en del av rollen. Det kommer många frågor från verksamheten som behövs möta upp i det dagliga, är man på plats även många personliga kontakter där man tillsammans med kundens beställare behöver hitta lösningar på olika typer av problem inom ramen av arbetet. Till din hjälp så har du den lokala inköparen som ansvarar för samma distrikt och alla tyngre inköpsfrågor, det finns även avtalsansvariga centrala inköpsfunktioner till stöd vid behov.
Om företagetJobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb.
Kvalifikationer• Giltigt B körkort och tillgång till bil
• Minimum gymnasial utbildningsnivå
• 3-5 års relevant erfarenhet inom inköp
• God datavana och god kompetens i normalt förekommande system på administrativa arbetsplatser
• Kompetens i ett eller flera affärssystem, ex. SAP, Movex, Maximo eller liknande
Dina personliga egenskaperDu kommer tillhöra en riktigt sammansvetsad grupp som stöttar varandra i alla lägen. Du behöver därför kunna samarbeta i en grupp som har ett högt arbetstempo. Vår kund letar efter en teamplayer som tar stort ansvar och ser de beställare som de arbetar med, som sina trogna kunder och vill ge sin allra bästa leverans för att de skall bli nöjda. God självkänsla, stort självförtroende, att våga fråga när man är osäker, är nycklar som vår kund ser som naturliga i gruppen.
ErsättningEnligt överenskommelse
Tillträde och ansökan
Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 2021-04-12 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2022-03-31 med möjlighet till förlängning. Du kommer gå dubbelt med den som innehar rollen idag under 1 månad för att sedan ansvara för rollen själv resterande tid av uppdraget. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår kund. Skicka in din ansökan i Word-format snarast, då intervjuer sker löpande. Ansökningar mottagna senast 2020-03-19 kommer prioriteras i urvalet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-04-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagJobbusters AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "3799".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Jobbusters AB (org.nr 556826-5606),
http://jobbusters.se/ Tillgång till bil För detta jobb krävs att du har tillgång till en egen bil.
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats JobBusters AB
Jobbnummer 5624552
Observera att sista ansökningsdag har passerat.