Inköpsadministratör till beskyddande myndighet

Perido Skills AB / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Har du tidigare erfarenhet inom inköp och upphandling? Är du strukturerad och noggrann och vill använda dig av dessa egenskaper i ditt arbete på en spännande myndighet? Då är du rätt person för tjänsten!

Vi på Perido söker en inköpsadministratör till vår kund, som i detta fall är en myndighet vars kärnverksamhet är att bedriva forskning inom försvar och säkerhet. Myndigheten har flertalet kontor i Sverige och just denna tjänst är placerad på deras kontor strax norr om centrala Stockholm.

I rollen som inköpsadministratör kommer du att tillhöra sektionen som är ansvarig för samtliga inköp som genomförs inom myndigheten. Ditt huvudsakliga ansvar kommer att vara administration av beställningar av varor och tjänster. Du kommer att arbeta med att registrera dessa beställningar i ekonomiprogrammet Agresso. Oftast så krävs det mer av dig som mottagare och andra insatser kring beställningen krävs, såsom telefonkontakt och mejlkontakt, detta för att säkerställa att allt blir korrekt gällande ordern.

Vi ser att du som inköpare är strukturerad, kan organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har god samarbetsförmåga, är duktig på att kommunicera och lösa problem på ett konstruktivt sätt. Vidare så har du lätt för att sätta dig in i nya arbetsmoment och processer och har lätt att anpassa dig i en föränderlig miljö. Är du rätt person för tjänsten? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Publiceringsdatum
2016-05-23

Kravprofil för detta jobb
• Gymnasial utbildning
• Minst ett (1) års erfarenhet av liknande arbete
• Svenskt medborgarskap
• Kunskaper i MS-officepaketet
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska

Meriterande

• Erfarenhet av något upphandlingssystem/inköpssystem/beställningssystem
• LIA-utbildning eller likvärdig utbildning inom området inköp/upphandling
• Kännedom om LOU och inköpsprocesser

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag med start 2016-08-31 till 2017-12-31.

Så ansöker du
Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 13644JS i ärenderaden.

På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl ( fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Referensnummer för detta jobb
13644JS

Perido

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar.

Kontaktuppgifter för detta jobb
E-post ansökan: rekrytering@perido.se

Övriga frågor: fraga@perido.se

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: 13644JS
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@perido.se

Företag
Perido Skills AB

Adress
Perido Skills AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress: rekrytering@perido.se

Jobbnummer
2863511

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido Skills AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido Skills AB: