Inköpsadministratör sökes till Candidator i Alingsås

Candidator / Receptionistjobb / Alingsås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Alingsås, Ale, Vårgårda, Lerum, Bollebygd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Candidator i Alingsås, Borås, Göteborg, Skövde, Helsingborg eller i hela Sverige

Är du vår nya inköpsadministratör?
Candidator är inne i en mycket expansiv fas och för att uppnå vår vision om att vara en nordisk IT-partner som är erkänd för att leverera en overkligt bra kundupplevelse, behöver vi ytterligare förstärkning i form av duktiga medarbetare. Nu söker vi en utåtriktad och glad medarbetare för vår lediga tjänst som inköpsadministratör till huvudkontoret i Alingsås. Trivs du i en central roll och med att vara ansiktet utåt och vill vara med på en mycket spännande resa, kanske du är vår nästa medarbetare!

Publiceringsdatum
2017-12-21

Dina arbetsuppgifter
Som inköpsadministratör på Candidator kommer din huvudsakliga uppgift vara att registrera order och hantera inköp av produkter och tjänster.
Vi hanterar ordern i dess helhet vilket innebär att vi tar vid när säljarens affär med vår slutkund är klar och då ansvarar du för skapande av sälj- och inköpsorder, själva inköpet och kontering av leverantörsfakturan dvs. hela Purchase to Pay processen. Här får du en överblick för hela flödet från ax till limpa vilket gör dig påtagligt delaktig i affären.Du kommer också hantera eventuella reklamationsprocesser från kund.
Vi arbetar med att registrera kundorders och göra externa inköp mot tillverkare, leverantörer och distributörer. Arbetsuppgifterna inkluderar även inlvereans samt ankomstregistrering av varor. Du kommer att ingå i ett team där alla har självständigt ansvar för att de order man hanterar är uppdaterade med korrekta uppgifter.

I rollen har du kontakt med säljarna, avtalsadministrationen, ekonomiavdelningen och leverantörer. Kunderna är privata företag och organisationer. Du ingår i ett team om 3 st inköpsadministratörer och i en större avdelning inom Inköp och Ekonomi. Vi är en servicefunktion med fokus på våra interna kunder och företagets externa slutkunder. I din roll som inköpsadministratör hos oss tillkommer även ett ansvar för receptionen på vårt mindre kontor här i Alingsås. Du kommer bland annatha hand om besökare, administrera brev och paket samt ha ett övergripande ansvar för vårt gemensamma lunchrum.

Bakgrund
Dutrivs att arbeta administrativt och också har ihärdigheten att vara noggrann även om arbetet emellanåt är rutinartat. Det är bra om du har erfarenhet av order- och inköpshantering samt förståelse för det ekonomiska flödet, bokslutsprocessen och fakturahantering. Du har god datorvana och erfarenhet av arbete i olika affärssystem. Du är van att arbeta enligt processer och att du är snabb på att registrera, även numeriskt. Har du erfarenhet från IT branschen och något partneradministrationssystem är det en fördel. Vi söker dig som är social, utåtriktad och har känsla för kundservice och också är omsorgsfull och bra på att samarbeta. Det är viktigt att vara stresstålig för att klara några arbetstoppar vi har under året. Vi värdesätter hög arbetsmoral, professionellt arbete och engagemang enligt de rutiner som finns. Har du erfarenhet av att ha varit teamleader är det ett plus.

Som person är du driven och ambitiös och ser hela tiden möjligheten att göra det lilla extra för att leverera bra service effektivare. Vidare har du en positiv inställning och vill gärna utveckla, digitalisera och automatisera ditt arbetssätt. För att passa i denna roll är det viktigt att du har båda fötterna på jorden och har tålamod med utförandet av arbetsuppgifterna.

Vi ser gärna att du som söker har en gymnaiseutbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet. Viktigt är att du är noggrann och trivs med att arbeta med återkommande administrativa arbetsuppgifter och är driven som människa. Kamratskap, kontinuerlig utbildning och stimulerande uppdrag ingår som en naturlig del i arbetet hos oss. Candidator är under stark expansion och det finns goda möjligheter för rätt person att växa vidare inom bolagets olika ekonomi- och administrativa roller. Tjänsten är på heltid med placering vid vårt kontor i Alingsås och med start enligt överenskommelse. Urval sker löpande, tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. Candidator AB har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Bergen, Oslo, Skövde, Vara och Alingsås, där bolaget idag förfogar över sammanlagt fyra toppmoderna datahallar som dygnet runt, året om, levererar stabil och effektiv IT-drift till bolagets cirka 250 avtalskunder. Candidator har sedan starten 1997 visat en stark tillväxt och har idag ca300 anställda och en omsättningstakt på 450 MSEK. Bolagets strategi är att bygga långsiktiga kundrelationer genom att kombinera hög servicenivå med effektiva IT-lösningar som ger kunden tydliga affärsmässiga fördelar.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alexandra Johansson alexandra.johansson@candidator.se

Företag
Candidator

Adress
Candidator
JÄRNVÄGSGATAN 19
44132 Alingsås

Kontorsadress
JÄRNVÄGSGATAN 19 , Alingsås

Jobbnummer
3867695

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Candidator

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Candidator: