Inköpare till vår kund i Sundbyberg
Quest Consulting Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Quest Consulting Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Uppdragsbeskrivning
Konsulten kommer driva hela upphandlingsprocessen där behovsanalys och upphandlingsstrategi är framtagen och hens steg blir nu att verkställa upphandlingen utifrån detta. Konsulten behöver ta fram och annonsera förfrågningsunderlag och utvärderingsmodell, stötta verksamheten i utvärderingen samt anbudsgenomgångar, förhandlingar och till slut få till tilldelning och avtal. Det kan även bli aktuellt att vara med vid implementering av leverantör. Arbetet präglas av tät dialog med beställaren, samt flertalet interna och externa kontaktytor där det är A och O att följa en redan bestämd tidsplan då skarp deadline finns. Så flexibilitet i start av uppdrag finns inte.
Liknande arbetsuppgifter kan även förekomma för andra kategorier, områden eller projekt inom Inköpsavdelningen.
Som strategisk inköpare kan man också komma att vara delaktig i att kontinuerligt förbättra och genomföra avrops-/ inköpsprocessen i tätt samarbete med sina medarbetare och beställare. Konsulten kan också komma att vara delaktig i verksamhetsutveckling, strategiarbete och generella inköpsaktiviteter.
Obligatoriska krav
Relevant högskole-/universitet-/YH-utbildning för tjänsten (inköp, ekonomi, juridik, personalvetare) eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt
Minst 5 års självständigt arbete inom offentlig upphandling under LOU eller LUF genom tidigare arbete som inköpare
Drivit, projektlett och genomfört minst 3 st större projekt/upphandlingar och med flertalet interna kontakter och beställare
Drivit och genomfört minst 2 ramavtalsupphandlingar för konsultbehov inom offentlig verksamhet.
Drivit och projektlett en internationell upphandling under senaste 5 åren.
Minst 3 års erfarenhet av upphandling för säkerhetsskyddad verksamhet.
God kunskap i Word och Excel.
Flytande svenska och engelska i tal och skrift.
Mervärdeskrav
Erfarenhet att upphandla/ avropa IT-konsulter.
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.
Publiceringsdatum2024-01-17Om företagetQuest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.
Ersättning Månadslön - Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-01-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Quest Consulting Sverige AB (org.nr 556945-6659),
https://quest.se/ Jobbnummer 8399545
Observera att sista ansökningsdag har passerat.