Inköpare till ProMinent
PS Partner / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
2018-08-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inköpare till ProMinent" (publicerad 2019-02-27) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos PS Partner i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Lerum,
Härryda eller i
hela Sverige ProMinent-gruppen är ett medelstort, globalt verkande tyskt familjeföretag verksamt inom området kemikaliehantering och vattenbehandling. Med drygt 2 400 anställda och en omsättning 2016 på 345 MEUR. Det svenska dotterbolaget ProMinent Doserteknik AB (huvudkontor i Göteborg, säljkontor i Stockholm samt dotterbolag i Norge), sysselsätter 35 personer och har en konsoliderad omsättning på ca 80 MSEK.
Vi har många års erfarenhet av komplexa installationer inom området kemikaliehantering och vattenbehandling. Vårt erbjudande sträcker sig från idé via projektering, tillverkning och installation till färdig anläggning. Med en kontinuerligt växande produktportfölj och med expanderande affärsmöjligheter behöver vi personer med stor entusiasm inför nya möjligheter och en gedigen förmåga att snabbt sätta sig in i nya tekniker.
ProMinent söker ny inköpskollega till Göteborgskontoret då nuvarande inköpare Agnetha får nya utmaningar internt.
Vi söker dig som trivs med ett omväxlande och brett arbete inom inköp, service och administration.
Du har en central roll i organisationen med både interna och externa kontakter och arbetar i tätt samarbete med lager och säljare och har både svenska och norska kollegor. Du rapporterar direkt till VD.
Publiceringsdatum2018-08-07Dina arbetsuppgifter• Inköp mot ProMinents egna fabriker i Tyskland, Ungern, Malta, Spanien eller Tjeckien.
• Inköp av lagervaror hos övriga svenska och utländska leverantörer.
• Inköp av emballage-, kontors- och förbrukningsmaterial
• Administrativa ansvaret för våra artiklar, såsom prishantering, uppläggning, statistik, inventering m.m.
• Assisterande i övriga administrativa uppgifter på kontoret samt första kontakten med våra kunder då du även ansvarar för företagets växel.
Dina kvalifikationer
• Eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning mot inköp
• 1-2 års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter
• Goda kunskaper i Office-paketet och meriterande med erfarenhet av affärssystemet Navision
• Flytande språkkunskaper i svenska och engelska
• Meriterande om du kan tyska och har tekniskt intresse
Vi söker dig som har god känsla för administration, förståelse för logistik och som klarar av ett högt tempo där många vill ha din uppmärksamhet. Arbetet innebär höga krav på ordningssinne, god ekonomisk förståelse, affärsmässigt driv och förmåga att självständigt driva arbetet framåt i nära samarbete med de stödfunktioner och personer som finns i vår organisation.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med omgående tillträde.
Så ansöker duDu söker tjänsten via
www.pspartner.se. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Lena Wadenby på 0723-306061 eller via mail
lena.wadenby@pspartner.se. Vi arbetar med ett löpande urval så ansök gärna redan idag.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPS Partner
AdressPS Partner
Första Långgatan 18
41328 GÖTEBORG
KontorsadressFörsta Långgatan 18
Jobbnummer 4278580
Observera att sista ansökningsdag har passerat.