Inköpare till Husab
Bravura Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Publiceringsdatum2024-01-25Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Husab AB.
Om företagetGillar du överraskningar? Då ska du inte jobba med oss. De allra flesta människor gillar överraskningar, men när det gäller byggprocesser är det precis tvärtom. Det ska bli klart i tid, inom given budget och med rätt kvalitet. På Husab gör vi vårt yttersta för att undvika just överraskningar. Det låter kanske tråkigt, men många av våra uppdragsgivare uppskattar oss just av den anledningen.
Vi erbjuder fastighetsutveckling, entreprenad och förvaltning under ett och samma tak. Det gör att vi kan vi finnas med genom hela byggprocessen - men även efter. Det leder till smidiga och raka processer, utan överraskningar. Våra uppdragsgivare och samarbetspartners är fastighetsbolag, bostadsrättsföreningar och kommuner. Utöver det utvecklar, bygger och förvaltar vi även fastigheter i egen regi.
Yrkesstoltheten från tre generationers byggmästartradition har lagt grunden till vår verksamhet. Vi på Husab sätter en heder i att stå för det vi säger och vara stolta för det vi gör. Det är vår drivkraft och vårt sätt att bygga långsiktiga affärer. Att stå för det vi säger innebär att vi håller det vi lovar. Det skapar trygghet både för våra uppdragsgivare och medarbetare. Att vara stolta för det vi gör innebär att vi strävar efter kvalitet i allt vi gör. Det här sättet att arbeta har visat sig vara framgångsrikt i generationer. Långsiktighet har tagit oss dit vi är idag och visar oss även vägen mot framtiden.
Dina arbetsuppgifterSom Inköpare på Husab har du en central roll för att säkerställa en smidig och högkvalitativ inköpsprocess. Ditt huvudsakliga ansvar blir att strategiskt planera och ansvara för samtliga steg i inköpsprocessen fram till avtalsförslag. Tillsammans med platschefen kommer du att vara ansvarig för inköpsplanen och granska anbud för att säkerställa att de uppfyller kraven.
Du kommer att organisera och leda möten för anbudsgenomgång, hantera viktig dokumentation samt anpassa standardmallar för effektiv upphandling. Ditt ansvar innefattar även hanteringen av projektbundna budgetar och att vara huvudkontakt för underentreprenörer, leverantörer och interna avdelningar som projekteringsavdelningen och produktionsavdelningen. Du spelar en avgörande roll i att hålla tidslinjer för inköpsprocessen.
I det nära teamet kommer du att arbeta under ledning av Kalkyl- och Inköpschefen med stöd av två kalkylatorer som dina närmaste kollegor. Ditt mål blir att säkerställa att tjänster och material köps in i rätt tid, till rätt pris och med högsta möjliga kvalitet. Rollen kräver både strategisk kompetens och starkt engagemang för att säkerställa framgången i inköpen på Husab.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
Vi ser att du har ett genuint intresse av inköpsprocessen och det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet inom byggbranschen, gärna inom ROT. Vi ser positivt på om du har erfarenhet av förhandling och känner dig trygg inom detta område. Det är av betydelse för oss att du är strukturerad och analytisk, tar eget ansvar för att organisera arbetsuppgifter och har förmågan att identifiera detaljer som kan omsättas till fördelaktiga inköpsvinster. Dessutom ser vi att du är samarbetsorienterad och hittar win-win lösningar genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Din förmåga att lösa problem smidigt är av stor vikt för att navigera genom utmaningar.
Vidare har du:
• Minst några års erfarenhet av inköpsarbete
• Utbildning som entreprenadingenjör/byggnadsingenjör eller motsvarande
• Erfarenhet av entreprenadjuridik där ABT 06 är ett krav
• Meriterande om du har erfarenhet av kalkylprogram och projekthanteringssystem
• Meriterande med erfarenhet av kalkylarbete och byggtekniska kunskaper
Om du är redo att ta dig an denna utmaning så ser vi fram emot att höra från dig!
Övrig information:
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt,
info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Ersättning Enligt överenskommelse.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-04-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Kontakt Camilla Eriksson
camilla.eriksson@bravura.se 08-40024050 Jobbnummer 8418877
Observera att sista ansökningsdag har passerat.