Inköpare Till Acab

Konsultia AB / Inköpar- och marknadsjobb / Ovanåker
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Ovanåker, Hofors, Sandviken, Hedemora, Gävle eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Konsultia AB i Ovanåker, Hofors, Sandviken, Hedemora, Gävle eller i hela Sverige

Om kundföretaget
ACAB är en leverantör av komponenter inom svets-, maskin- och plåtbearbetning. Basen i verksamheten utgörs av komponenter till entreprenadmaskiner. ACAB har dag ca 80 anställda. De arbetar för en flexibel organisation och varje befattning inom organisationen kan ha växlande arbetsuppgifter.

Dina arbetsuppgifter
Som inköpare ansvarar du för inköpsförfrågningar på befintliga och nya produkter samt ha en kontinuerlig dialog med befintliga och nya leverantörer. Att konkurrensutsätta och förhandla är en del av det. Du sköter det löpande inköpsarbetet och samarbetar med interna och externa intressenter samt genomför kontinuerligt förbättringsarbete, bland annat genom att säkerställa kvalitet och utreda kvalitetsbrister. Ditt arbete innefattar även att utvärdera logistikprocesser och inköpsflöden för material.

Du genomför systemvård och upprätthåller ett löpande datakvalitetsarbete i affärssystem och andra IT-system. För ACAB är det viktigt med flexibilitet och att man samarbetar med kollegor och periodvis kan vara behjälplig på fler områden än det egna. I rollen har man ett stort ansvar för att själv planera sitt arbete och att bidra till den egna utvecklingen.


Din profil
Tjänsten passar dig som...
• har tidigare erfarenhet av inköp eller materialplanering
• har en orädd inställning till nya arbetsuppgifter och viljan att lära
• är självgående och som motiveras av att driva dina arbetsuppgifter framåt
• har en god samarbetsförmåga och lätt för att skapa långsiktiga relationer med leverantörer och kollegor
• har en stark analytisk förmåga som hjälper dig att identifiera förbättringar och utvecklingsmöjligheter

Det är viktigt att du lättsamt kan hantera IT-stöd, affärssystem och genomföra administrationsuppgifter. Erfarenhet av projektledning samt goda kunskaper i Excel är meriterande. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.

Övrig information
ACAB samarbetar med Konsultia i den här rekryteringen. Frågor om tjänsten besvaras av Anna-Karin Hallfors tel. 070-517 26 12 eller anna-karin@konsultia.se.
Sista ansökningsdag är 31 januari 2019. Intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Om oss
På uppdrag av ACAB genomför Konsultia denna rekrytering.
Konsultia är specialiserade på personaluthyrning och rekrytering till Norrlands industri- och logistikföretag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2019-01-07

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-31
Ange följande referens när du ansöker: 1213
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna-Karin Hallfors anna-karin@konsultia.se 0705172612

Företag
Konsultia AB

Adress
Konsultia AB
Collinigatan 2
82143 Bollnäs

Kontorsadress
Collinigatan 2

Jobbnummer
4541031

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Konsultia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Konsultia AB: