Inköpare

Landstingsstyrelsens Förvaltning / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landstingsstyrelsens Förvaltning i Stockholm, Huddinge, Haninge eller i hela Sverige

Landstingsstyrelsens förvaltning

Stockholms läns landsting är en av de största ekonomiska aktörerna i Sverige med 43 000 egna anställda och tusentals fler hos olika leverantörer. Den främsta uppgiften är att se till att länets invånare har tillgång till en bra och väl fungerande hälso- och sjukvård och kollektivtrafik. Landstinget ansvarar även för den regionala utvecklingen och bidrar till kulturen i länet.
I landstinget ingår drygt tjugo förvaltningar och bolag.

Landstingsstyrelsens förvaltning (LSF) stödjer landstingsstyrelsen i uppgiften att leda, styra och samordna verksamheten i landstinget så att de mål fullmäktige beslutar om uppnås. I uppdraget ingår också att ta fram beslutsunderlag till den politiska organisationen samt ge service till den politiska ledningen. Vid landstingsstyrelsens förvaltning arbetar cirka 800 personer.

Som inköpare för LSF ansvarar du för löpande inköp av varor och tjänster till samtliga verksamheter inom LSF vilket innebär interna kontakter med verksamheter och externa kontakter med leverantörer.
Tjänsten som inköpare med placering inom avdelning LSF Service är nyinrättad vilket gör att du kan vara med och påverka utformningen av den.

LSF Service uppdrag är att samla de olika servicefunktionerna inom samma avdelning för att genom styrning och samordning tillhandahålla den service som landstingsfullmäktige, landstingsstyrelsen och de politiska kanslierna i Landstingshuset samt förvaltningens ledning, stab och samtliga avdelningar inom
LSF har behov av.

Du kommer bland annat att arbeta med följande:
• ge stöd till beställare ute i verksamheten
• bevaka och samordna verksamhetens upphandlings- och inköpsbehov
• stödja verksamheten med direktupphandlingar och avrop med förnyad konkurrensutsättning
• följa upp leverantörsprestanda
• formulera och göra inköpsstrategier och analyser av verksamheternas behov

Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning och gärna även eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi och inköp. Du har flerårig erfarenhet av inköpsarbete, diarieföring och övrigt administrativt arbete. Du är dokumenterat bra på att skapa affärsrelationer och vi tror att du även har god kunskap om Lagen om offentlig upphandling (LOU).
Du har lätt för att samarbeta med andra, är flexibel, initiativrik, noggrann och kan arbeta självständigt.
Vidare har du en hög servicenivå och är positiv till förändrings- och utvecklingsarbete.

Publiceringsdatum
2012-01-30

Arbetstider och omfattning
Tillsvidareanställning/heltid Tillträde efter överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-02-13
Ange följande referens när du ansöker: LSF-12-80062
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Avdelningschef Christina Apler Lindatröm, 08 737 42 55

Facklig kontakt
Vision Gunnar Sandell, 08 123 141 41
SACO Anders Holm, 08 123 131 14
Vårdförbundet Wesi Tomiczek, 08 123 179 05

Företag
Landstingsstyrelsens förvaltning

Adress
Landstingsstyrelsens förvaltning

Jobbnummer
1141881

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landstingsstyrelsens Förvaltning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landstingsstyrelsens Förvaltning: