Inköpare 3

3Sales operations / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos 3Sales operations i Stockholm

3 grundades i december 2000 med visionen att skapa en helt ny plattform för mobil kommunikation. Idag är vi ca 1200 erfarna och drivna entusiaster i ett starkt företag. 3 ägs av Hongkongbaserade Hutchison Whampoa och svenska Investor AB, två resursstarka aktörer med djup branschkunskap. Vi ingår också i ett globalt nätverk som bygger mobila multimediatjänster under namnet 3.
På Sales operations arbetar vi bl a med försörjning av mobiler, dataprodukter och USIM som efterfrågas på den Svenska marknaden. Vi agerar som en kontaktgrupp för organisationen internt, mot leverantörer och liknande grupper inom Hutchison-koncernen. Vi ansvarar för inköp, lageroptimering, produktledning, analyser, testningar samt säljsupport och vi förbereder övrig organisation inför en nylansering. Vi arbetar tillsammans med flera avdelningar internt och koordinerar arbetet och informationsspridning.
Då Carin är föräldraledig behöver vi kompettera upp teamet med en ny inköpare, tjänsten är ett vikariat t o m augusti 2011.

Publiceringsdatum
2010-11-10

Dina arbetsuppgifter
Rollen som inköpare innebär att du har ett helhetsansvar för de fysiska produkterna ur ett inköpsperspektiv, dvs hela försörjningskedjan från det att vi bestämmer att vi ska ha produkten i vårt sortiment till att produkterna kommit till lagret. Du kommer att ha kontakt med många avdelningar inom företaget, våra leverantörer samt vårt globala team i London. Du bör därför behärska både det svenska och engelska språket väl.
Du behöver från start, snabbt förstå vad leverantörerna kan prestera i form av leveranstider och kvantiteter. Innan lansering är du ansvarig för att hitta en optimerad inköpsvolym baserat på givna underlag så som säljforecast, prisfall och leveranstider. Vi jobbar i affärssystemet Oracle och har du erfarenhet av att arbeta i det så ser vi det som meriterande.
Du kommer även ansvara för:
• Hantera inköpsordrar i vårt interna affärssystem samt mot leverantör.
• Förmedla och koordinera information från leverantör samt globala team.
• Upprättande av artiklar i interna system.
• Hantering av fakturor inför betalning. 

Profil
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom företagseknomi, inköp- eller logistik/motsvarande kunskap och gärna har stor erfarenhet från hantering av stora inköpsvärden samt fakturor, helst från telekomsektorn. Om du har erfarenhet i affärssystemet Oracle och arbetslivserfarenhet från internationella organisationer så är det ett extra plus i kanten. Men det viktiga är att du som person är du positiv, flexibel, serviceinriktad och har god förmåga att samarbeta med andra. Du ska gilla och våga ta ansvar och självständigt driva dina frågor. Du bör även sätta värde i att hålla en hög kvalitet och noggrannhet på ditt arbete. Personen vi söker måste ha en god förmåga att förstå helheten ur ett inköps och logistikperspektiv och vara en duktig på att kommunicera.
Tjänsten är ett föräldravikariat med tillträde snarast och löper tom 31 augusti 2011.
Ansök via länken "Skicka ansökan" snarast då vi löpande tar ut kandidater på intervju!

Arbetstider och omfattning
Heltid, föräldravikariat

Ersättning
Månadslön plus årsbonus

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-11-30
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Mikael Bäckström, +46 735-337576

Företag
3Sales operations

Adress
3Sales operations
Box 30213
10425 STOCKHOLM

Jobbnummer
774168

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från 3Sales operations

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos 3Sales operations: