Inköpare
Försvarsmakten / Inköpar- och marknadsjobb / Boden
2021-10-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inköpare" (publicerad 2022-09-05) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Boden,
Luleå,
Älvsbyn,
Piteå,
Kalix eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försvarsmakten i Boden,
Luleå,
Älvsbyn,
Piteå,
Kalix eller i
hela Sverige Försvarsmakten - Vi försvarar Sverige, landets intressen, vår frihet och rätt att leva som vi själva väljer! Bli en del av Försvarsmakten "så att livet kan fortsätta som vanligt".
Befattningen erbjuder
Vi värdesätter ömsesidigt förtroende och hos oss får du både ett eget ansvar och goda möjligheter att kompetensutvecklas. Våra medarbetare är viktiga för oss och hos oss kommer du ha möjlighet att förena det professionella och det privata. Försvarsmakten erbjuder dessutom sina medarbetare möjlighet att träna tre timmar i veckan på arbetstid.
Inköpsenheten
Inköpsenheten arbetar med kommersiell verksamhet inom Försvarsmakten och består av ca 100 medarbetare fördelade på fem avdelningar. Till avdelningen Fastighet och arbetsplatsservice söker vi en ny medarbetare. Avdelningen har sin verksamhet på orterna Boden, Karlskrona och Stockholm. Inköpsenheten realiserar de upphandlingar och affärer som behövs för att Försvarsmakten ska kunna bedriva verksamhet effektivt såväl strategiskt som operativt. Enheten arbetar utifrån kategoristyrt arbetssätt. Inköpsenheten ingår för närvarande i Försvarsmakten HR-centrum men från 1/1 2022 tillhör Inköpsenheten Försvarsmaktens logistik (FMLOG) och utökar från nuvarande fem till sex avdelningar.
Publiceringsdatum2021-10-13Dina arbetsuppgifterSom inköpare arbetar du med operativt inköp inom utpekade kategorier. Det innebär blanda annat att genomföra avrop från avtal samt upphandlingar under direktupphandlingsgränsen enligt gällande lagar, beslut, rutiner och instruktioner. I tjänsten ingår det även att utreda inkomna uppdrag, skicka ut offertförfrågningar, ha leverantörskontakter, skapa inköpsordrar, ta emot ordererkännande mm. En annan viktigt del i arbetet är kundkontakten och att informera beställande kunder om lagar, beslut, rutiner och instruktioner.
Kvalifikationer• Gymnasieexamen med inriktning mot ekonomi, inköp, natur, teknik, eller samhällskunskap, alternativt motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
• God kunskap i MS Office (Powerpoint, Excel, Word)
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och på engelska
Meriterande
• Eftergymnasial utbildning med kommersiell inriktning eller motsvarande kompetens som anses likvärdig
• Erfarenhet av inköps- eller upphandlingsuppgifter
• Erfarenhet av affärssystem SAP
Dina personliga egenskaperSom inköpare krävs det att du har gott omdöme, är serviceinriktad och duktigt på att prioritera. Arbetet utförs ofta i samverkan med andra kollegor och du ska vara bra på att samarbeta samt tycka om att arbeta i team. Det krävs även att du kan arbeta självständigt där du är resultatinriktad, uthållig, kvalitetsmedveten och klarar av att arbeta med flera uppgifter samtidigt under tidspress. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet samt att du kompletterar de andra personerna inom enheten och på avdelningen.
Övrig informationAnställningsform: Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning
Arbetsort: Boden
Tillträdesdatum: snarast enligt överenskommelse
Upplysningar om befattningen
Urban Bengtsson, Avdelningschef Fastighetsdrift och arbetsplatsservice, 070-284 7700
Jonas Berglund, Kategoriledare, 072-535 71 64
Fackliga företrädare
SACO - Camilla Robertsson (HKV), Madeleine Bagge (FM HRC)
SEKO - Pia Almström (HKV)
OFRS - Kjell Tetzlaff (HKV)
OFRO - Arne Nilsson (HKV)
Samtliga nås via växeln: 0505 - 45 10 00
Sista ansökningsdag
Välkommen med din ansökan senast 2021-11-07. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.
Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
• -------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:
Försvarsmakten HR Centrum är en service- och supportfunktion som har ansvar över Försvarsmaktens gemensamma förvaltning och stödverksamhet inom service, administration och HR. Vi är cirka 680 medarbetare med verksamhet i 25 orter runt om i landet.
Varje dag och varje timme gör Försvarsmaktens medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen.
I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.
En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.
Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.
Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Ersättning•
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-11-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsvarsmakten
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Försvarsmakten (org.nr 202100-4615),
http://www.forsvarsmakten.se/sv/ Jobbnummer 6039716
Observera att sista ansökningsdag har passerat.