Inköpare
Ssab Emea AB / Inköpar- och marknadsjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Luleå,
Boden,
Piteå,
Kalix,
Älvsbyn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ssab Emea AB i Luleå,
Borlänge,
Surahammar,
Västerås,
Stockholm eller i
hela Sverige Som inköpare arbetar du med den operativa inköpsprocessen för specifika varor och tjänster på ett kostnadseffektivt sätt och säkerställer att beställare/användare erhåller rätt leverans i rätt tid i enlighet med gällande avtal och villkor. Placeringsort Luleå.
Publiceringsdatum2016-06-27Om tjänstenI dina arbetsuppgifter ingår bland annat att:
• Skapa offerförfrågningar
• Förhandla och skriva avtal upp till fastsällda nivåer
• Säkerställa efterlevnad av avtal
• Hantera avvikelser i anskaffningsflödet
• Informerar beställare om avtal och priser
• Kontrollera status på lagda order
• Följa upp efterlevnad med beställare
• Rapportera efterlevnad till ansvarigt varugruppsteam
• Identifiera nya avtalsbehov
• Följa upp leveransavvikelser med leverantörer
• Eskalerar eventuella hinder för måluppfyllnad av operativa inköp
• Säkerställa efterlevnad av rådande lagar och företagets beslutade policys
• Arbeta aktivt med att sänka kostnadsnivån på köpta varor och tjänster genom bl.a. konkurrensutsättning och genom att hitta anskaffningsupplägg som möter behoven på bästa sätt.
Utöver ovanstående arbetar du med ständiga förbättringar som ett led i att stärka inköps värde till verksamheten.
Resor i tjänsten förekommer.
KvalifikationerDu har utbildning med inriktning mot inköp alt ekonomi.
Förvärvade kvalifikationer från tidigare arbete inom dessa områden, erfarenhet från liknande arbete för tjänsten i fråga, försäljning och/eller projektledning, LEAN och/eller SRM-arbete är detta meriterande.
Du har goda kunskaper i engelska i tal och skrift, MS Office, och känner dig trygg med att presentera och kommunicera information.
Du är drivande och initiativrik. trivs med att arbeta i varugruppsteam, har ett övergripande synsätt, god analytisk förmåga och god affärsmässighet.
Vi värdesätter också egenskaper som skapar förutsättningar för ett gott samarbete och kommunikation med övriga intressenter i organisationen, för att realisera våra gemensamma mål, strategier och förväntningar.
Vi erbjuder
Varierande, roliga och utvecklande arbetsuppgifter i en viktig roll med stora möjligheter att påverka SSABs resultat. Tillsammans med engagerade kollegor skapar Du värde för SSAB och bidrar till att uppnå företagets vision.
Sista ansökningsdag
Skicka din ansökan senast den 14 augusti 2016 som innehåller personligt brev, CV och betygskopior.
Vid frågor om tjänsten kontakta gärna
Kjell Holmberg, Chef avdelning Operational Procurement Lu & Ox, tfn 070-020 7031
Susanna Segersven-Bäcklund, HR-Partner, tfn +358 40 586 4769
Facklig information lämnas av Akademikerföreningen, Unionen och Ledarna som nås via vår växel på tfn 0920-920 00
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-08-14
OBS! Vi tar endast emot ansökningar via vår webbplats
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSSAB EMEA AB
AdressSSAB EMEA AB
97188 LULEÅ
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0920-920 00
Jobbnummer 2925094
Observera att sista ansökningsdag har passerat.