Informationsassistent
Varbergs kommun, Räddningstjänsten / Administratörsjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Varberg,
Falkenberg,
Kungsbacka,
Halmstad,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Räddningstjänsten i Varberg Var du än bor i Varberg finns havet, bokskogen, staden och kulturen inom räckhåll.
Varberg har en fin stadskärna, goda kommunikationer och en intressant historia.
I Varbergs kommun bor ca 58 000 människor och befolkningen ökar ständigt.
Företag och människor har upptäckt fördelarna med Varberg och söker sig till en kommun med hög livskvalitet.
I år har Varberg erhållit priset som Årets tillväxtkommun.
Varbergs kommun har strategiskt arbetat med att vidareutveckla sig som en attraktiv kommun. Historik och framtid förenas genom kurortstradition, ett expansivt företagande samt ett växande Campus Varberg.
Räddningstjänsten har en organisation med sex brandstationer och sammanlagt 150 anställda.Verksamheten är indelad i två avdelningar; Operativa avdelningen och avdelningen för Larm och Stöd. Dessutom finns en stödfunktion och en dygnetruntbemannad larmcentral. Vi bedriver trygghetsskapande och olycksförebyggande arbete över förvaltningsgränserna i kommunen.
Kommunens säkerhetsutvecklare och säkerhetssamordnare är placerade på räddningstjänsten och arbetar med internt skydd och samhällsinriktat säkerhetsarbete. Vi har ett stort samarbete med övriga räddningstjänster i länet genom RäddSam-Halland.
Publiceringsdatum2010-11-18ArbetsuppgifterDina huvudsakliga arbetsuppgifter är att samordna, handlägga och utveckla förvaltningens information och kommunikation såväl externt som internt.
Du svarar för vår it-administration, intern it-support och utbildning. Vårt verksamhetssystem, hemsida och intranät är viktiga arbetsverktyg.
Dina övriga arbetsuppgifter består av omväxlande administrativa arbetsuppgifter för räddningstjänsten såsom ekonomihantering, personaladministration, reception och allmänna kontorsgöromål.
KvalifikationerDu ska ha en relevant gymnasieutbildning och eftergymnasial utbildning inom it och kommunikation eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig. Högskoleutbildning är önskvärt. Du bör ha erfarenhet av att ha arbetat med information och kommunikation.
Erfarenhet från administrativt arbete är önskvärt.
Du har mycket goda it-kunskaper och mycket stor datorvana. Stor erfarenhet av arbete i Windowsmiljö och Office-paketet är ett krav. Kunskaper i verksamhetssystem såsom Daedalos, Windows 7, Sharepoint, Economa, Fakturaportalen och Personec är önskvärt.
Arbetet kräver att du har snabb inlärningsförmåga och förmåga att arbeta och lösa uppgifter såväl självständigt som i grupp. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och har goda kunskaper i svenska och engelska. Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper såsom ansvarskänsla, pedagogisk förmåga, samarbetsförmåga och hög social kompetens.
Du har lägst körkort *B.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Snarast efter överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-12-01
Besök även vår hemsida
www.varberg.se/radAnge följande referens när du ansöker: Räd 13
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktAnette Johansson, 0340-69 72 03
Facklig kontaktJan Thoresson, 0340-69 72 00
FöretagVarbergs kommun, Räddningstjänsten
AdressVarbergs kommun, Räddningstjänsten
43280 Varberg
Jobbnummer 780589
Observera att sista ansökningsdag har passerat.