Incident & Problem Manager

Fujitsu Sweden AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Fujitsu Sweden AB i Stockholm, Lidingö, Sollentuna, Uppsala, Gävle eller i hela Sverige

Arbetsbeskrivning och ansvar

Som Incident och Problem Manager, är du en del av vår OSM (Operational Service Management) gruppering och hanterar incidenter, rotorsaksanalyser och problemlösning för att säkerställa att förändringar i leveransmiljön bidrar till en ökad stabilitet och tillgänglighet i leveransen av våra tjänster.

Du kommer att leda våra olika tekniska grupperingar vid lösningar av incidenter samt hantera olika steg inom Problem Management enligt det standardiserade ramverk som finns för Service Management inom ITIL.

• Ansvarig för beslut rörande prioriteringar och eskaleringar vid större incidenter som gäller vår leverans samt kommunikation både internt och externt.
• Leda Major Incident möten för att snabbt kunna komma fram till en lösning
• Leda arbetet med att hantera hela driftcykeln för incidenter från eskalering till lösning samt dokumentera dessa för vidare arbete i problemlösning med rotorsaks utredning och vidare till permanent lösning.
• Driva utredning av komplexa tekniska problem där det krävs djupanalyser och teknisk kunskap för att kunna återställa tjänster tillsammans med tekniker.
• Kommunicerar problem till tekniker och chefer inom leveransen och lösningar eller alternative lösningar till kunder.
• Arbetar tillsammans med övriga leveransteam för att säkerställa arbetet med att ständigt förbättra stabilitet och tillgänglighet i produktionsmiljön.
• Arbetar som konsulterande och moderator vid tekniska utmaningar.

Vem är du?

Du har en slutförd IT-inriktad utbildning och arbetat några år inom Incident Management och/eller Problem Management hos ett större IT företag. Du har ITIL Foundation certifikat och gärna också ett certifikat för Service Operation modulen.

Publiceringsdatum
2018-09-25

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen ser vi att du har följande kunskaper och egenskaper.

• God förståelse för ITIL/ITSM processer med kunskaper om olika delar som: Incident Management, Problem Management, Change Management och ITSM hantering i stort.
• Generell kunskap om IT-tjänster och tekniska aspekter runt IT-infrastruktur.
• God problemlösningsförmåga.
• God kommunikationsförmåga både mot intern och extern organisation
• Förmågan att arbeta över flera funktioner/enheter för att driva ständigt förbättringsarbete.
• Förmågan att inspirera och leda medarbetare på alla nivåer i företaget.
• Tänker proaktivt i ditt dagliga arbete.
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift.

Välkommen till ett IT-företag som sätter människan i centrum!

Som medarbetare hos Fujitsu möter du ny och spännande teknik. Artificiell intelligens, IoT, Big Data, Hybrid IT och mycket mer.

Fujitsu är ett av världens största IT-tjänsteföretag, med 140 000 medarbetare i 100 länder. Vi vill skapa en värld med människan i centrum, där teknik och innovation är redskap för att nå målen. I Sverige är vi fler än 600 medarbetare. Vi hjälper företag, kommuner och myndigheter att bli effektivare och mer innovativa med hjälp av IT och teknologi.

Fujitsu arbetar med att ständigt förbättra sina processer och rutiner i det dagliga arbetet. Vi arbetar tillsammans med våra kunder för att få en djup förståelse för deras organisation och utmaningar så att vi tillsammans kan skapa en IT-strategi som stödjer omvandling och driver effektivitet med minskade kostnader.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
FUJITSU Sweden AB

Adress
FUJITSU Sweden AB
Kista Alléväg 1
16455 Kista

Kontorsadress
Kista Alléväg 1

Jobbnummer
4367076

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Fujitsu Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Fujitsu Sweden AB: