Incident Manager

eWork Scandinavia AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos eWork Scandinavia AB i Stockholm, Solna, Danderyd, Södertälje, Norrtälje eller i hela Sverige

Till vår kund söker vi en Incident Manager.
Det team du kommer att arbeta inom har till uppgift att ansvara för drift och support av kundens IT-miljöer samt de processer och verktyg som ska kvalitetssäkra och effektivisera IT-driften. Gruppen Customer Support ansvarar för den dagliga supporten av kundens IT-produkter och de tillhörande tjänster som sedan levereras vidare internt. Som Incident Managers ansvarar du för att eskalera och koordinera pågående incidenter samt driva kundens incidentarbete framåt.

Publiceringsdatum
2010-12-06

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten innebär att du, som en i Incident Management-teamet, koordinerar och leder det dagliga incidentarbetet. Detta innebär koordinering av större IT-störningar; informationsspridning, task force-arbete, eskalering av incidenter samt att vara ett bollplank både kundens kundstöd och övriga organisationen gällande hantering av incidenter.
Du leder även den dagliga uppföljningen av status för kundens IT-driftsmiljö samt samordnar den globala incidenthanteringen på samtliga olika driftsorter.
Arbetet är ständigt växlande, och för rätt profil finns stora möjligheter till personlig utveckling samt ett brett kontaktnät inom hela koncernen. Arbetet innebär dagliga kontakter med kollegor i samma roll på kundens olika siter världen över.
Då kunden alltid (24/7/365) måste agera på allvarliga incidenter innebär arbetet schemalagd beredskap.
Din Profil:
Incident Manager är en roll som arbetar operativt med att avställa incidenter. För att lyckas krävs det att du trivs med ett högt tempo, att snabbt kunna överblicka tekniska problem och att du trivs i kontakten med många olika roller inom företaget.
Du kommer att arbeta med att eskalera ärenden, vilket kräver en förståelse för kundens situation och vikten av kommunikation i olika former. Kunden är i detta fall användare av IT på hela bolaget. Praktisk problemlösning och visst ?detektivarbete? ingår också i rollen, vilket gör det till en fördel att vara analytiskt lagd.
Vi ser gärna att du har minst ett par års erfarenhet som Incident Manager och ett grundläggande tekniskt intresse. Eftersom du kommer att arbeta globalt är god engelska i tal och skrift en förutsättning.
Som person är du serviceinriktad, stimuleras av att hjälpa andra människor och du har lätt för att sätta dig in i nya problem. För att du ska trivas i gruppen tror vi att du också är en utåtriktad och positiv person som uppskattar värdet av ett gott samarbete.
Startdatum: Snarast
Längd: Tillsvidareanställning
Plats: Stockholm
Arbetstid: Heltid
Språk: Svenska samt engelska

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-01-05
Urval sker löpande.
Ange följande referens när du ansöker: Incident Manager
Ansökan kan skickas till e-postadress: anna-karin.cederholm-wik@ework.se

Företag
eWork Scandinavia AB

Adress
eWork Scandinavia AB
Klarabergsgatan 60
11121 STOCKHOLM

Kontorsadress
Klarabergsgatan 60
STOCKHOLM

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0850605500
E-postadress: anna-karin.cederholm-wik@ework.se

Jobbnummer
794515

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från eWork Scandinavia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos eWork Scandinavia AB: