Importadministratör
ÖoB AB Servicekontor / Speditörsjobb / Mjölby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla speditörsjobb i Mjölby,
Boxholm,
Vadstena,
Motala,
Haninge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos ÖoB AB Servicekontor i Mjölby,
Stockholm,
Täby,
Uppsala,
Malmö eller i
hela Sverige Gillar du att jobba med helheten, stort som smått, högt och lågt? Vill du jobba i den lilla organisationen med korta beslutsvägar men ändå känna tryggheten av det stora företagets möjligheter? Vill du vara med och påverka utvecklingen samt se effekten av den?
Vi är i en spännande utvecklingsfas med nya utmaningar och söker nu Importadministratör till vår importavdelning. Trivs du i ett expansivt och framåtsträvande företag som kännetecknas av tillväxt, engagemang, högt tempo och goda utvecklingsmöjligheter så är Runsvengruppen helt rätt för dig!
IMPORTADMINISTRATÖR
Tjänsten innebär ett spännande och varierat jobb i ett litet team. Du kommer jobba tillsammans med importchefen, i nära samarbete med inköpsavdelningen och vårt Shanghaikontor. Arbetsuppgifterna innefattar dagliga uppdateringar i affärssystemet, kontrollera och administrera utlandsbetalningar till leverantörer, utföra bankgarantier och dagliga kontakter med speditörer. Tjänsten kräver att man är social och utåtriktad. Kan hantera stress och olika typer av problemhantering samt att man är strukturerad och har ordning och kontroll på saker.
Arbetsansvar:
• Uppdatera inköpsorder i affärssystem
• Hantering av transportdokument
• Beräkna frakt och tullkostnader
• Sammanställa offerter
• Vara behjälplig med uppgifter till inköpsavdelning
• Satistiksammanställning
• Tillsammans med importchefen utveckla avdelningen i enighet med företagets förväntningar.
Publiceringsdatum2015-04-21KvalifikationerDu har en logistik/inköpsutbildning motsvarande lägst KY nivå eller motsvarande erfarenhet och jobbat ett par år med varuförsörjning, gärna i detaljhandeln.
Du har mycket goda kunskaper i Excel, Outlook samt en vana att arbeta i affärssystem. Engelska i tal och skrift är ett måste då importavdelningen kommunicerar dagligen med inköpskontoret i Kina och leverantörer i Europa.
Du är förändringsbenägen som person och vill ha ett roligt och ansvarsfullt jobb i ett högt tempo. En person som vill påverka sin framtid, komma med spännande och smarta lösningar. Du kan arbeta självständigt och fokuserat mot uppställda mål. Har god samarbetsförmåga och tycker det är kul med snabba beslut. Du vill arbeta på ett strukturerat och organiserat sätt.
Tjänsten är placerad vid bolagets servicekontor i Skänninge utanför Linköping och rapporterar direkt till Importchef.
Låter det intressant?
Välkommen med din ansökan senast 2015-05-10. (Observera att vi inte har möjlighet att ta emot ansökningar via e-post).
Valet av rekryteringskanaler för den här tjänsten är redan gjord, så vi undanber oss från alla säljsamtal gällande annonsering och samtal från rekrytering-/bemanningsföretag.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duAnsökan sker via företagets webbplats.
KontaktMartin Strandell, Importchef
Martin.Strandell@runsvengruppen.comFöretagÖoB AB Servicekontor
AdressÖoB AB Servicekontor
Box 143
59623 Skänninge
KontorsadressBorgmästaregatan 23
Skänninge
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 010-2500000
Jobbnummer 2259386
Observera att sista ansökningsdag har passerat.