Hyresadministratör till Malmö

Victoriahem AB / Ekonomiassistentjobb / Malmö
2025-11-28


Visa alla ekonomiassistentjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Victoriahem AB i Malmö, Landskrona, Kristianstad, Markaryd, Karlskrona eller i hela Sverige

På Victoriahem är hyresadministration en nyckelfunktion - här kombineras siffor, struktur och service i vardagen. Rollen innebär stort ansvar, mycket samarbete och du kommer att vara en viktig del i att vardagen flyter på både för kollegor och hyresgäster!

Publiceringsdatum
2025-11-28

Om tjänsten
I din roll som hyresadministratör kommer du arbeta nära förvaltningen och ekonomi och du kommer att ansvara för bland annat hyresavisering, hyresändringar, inbetalningar, avstämningar, inkassohantering och överföring av bokföringsunderlag till ekonomisystemet. Rollen innebär mycket kontakt - både internt och externt - då du hjälper till med andra frågeställningar som uppkommer i processen vilket kräver att du är trygg i din kommunikation samt har god förståelse för administrativa processer. Det här är en roll med stort ansvar och variation och där du arbetar aktivt i flera steg av processen, från avisering till kravhantering.
Du kommer att ingå i ett team av hyresadministratörer som stöttar varandra i det dagliga arbetet. Hos oss jobbar vi både självständigt och tillsammans - vi löser utmaningar tillsammans och hjälps åt där det behövs.
Exempel på arbetsuppgifter
Hyresavisering och aviseringskontroller
Länken mellan förvaltningen och ekonomiavdelningen
Bokföringsunderlag och kontoavstämningar
Hantering av inbetalningar, autogiro och inkassokrav
Avstämning hyresfordringar och andra balanskonto
Hyresjusteringar (årliga höjningar/indexregleringar)
Inkassohantering
Kontakt med hyresgäster samt interna kollegor

Vem söker vi?
Som person är du trygg och initiativtagande och arbetar enligt en tydlig process där du organiserar och planerar ditt arbete väl, slutför det som påbörjats samt håller deadlines. Du anpassar dig och hittar win-win-lösningar genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Du hittar snabbt lösningar på uppkomna problem, och arbetar ansvarsfullt och tar initiativ. Som person är du en driven och gillar att ha koll på helheten utan att missa detaljerna. Du löser problem utan att missa de långsiktiga strategierna, och ser logik och samband i komplex information eller miljö.

Profil
Har en ekonomibakgrund eller erfarenhet från ekonomiadministration
Har mycket god förståelse för siffror och kontroll
Är strukturerad, noggrann och effektiv - du ser till att saker blir gjorda
Har ett genuint servicetänk - du hjälper gärna andra och är tillgänglig
Har goda kunskaper i Excel
Erfarenhet av Vitec Hyra är ett stort plus
Kommunicerar obehindrat på svenska
Erfarenhet från fastighetsbranschen är meriterande

Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Placering: Malmö, Stora Varvsgatan
Bakgrundskontroll är en del av rekryteringsprocessen

Vi erbjuder

Läs mer om oss som företag och vad vi kan erbjuda dig på vår hemsida

Så ansöker du
Vi går igenom ansökningar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor? Kontakta Emelie Säfström på emelie.safstrom@victoriahem.se
Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2026-05-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Victoriahem AB (org.nr 556695-0738)

Arbetsplats
Victoriahem

Jobbnummer
9619403

Prenumerera på jobb från Victoriahem AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Victoriahem AB: