Hyresadministratör

Bostadsstiftelsen Signalisten i Solna / Kontorsjobb / Solna
2019-02-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Hyresadministratör" (publicerad 2023-12-05) ⬅️


Visa alla kontorsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bostadsstiftelsen Signalisten i Solna i Solna

Signalisten är Solna stads allmännyttiga bostadsstiftelse. Tillsammans med vårt helägda dotterbolag Solnabostäder äger och förvaltar vi ca 4000 lägenheter och ca 200 lokaler i fastigheter runt om i Solna.

Stora underhållsprojekt tillsammans med vårt Projekt 1000, som är ett uppdrag att bygga 1000 nya lägenheter i Solna fram till år 2025, ger Signalisten en spännande tid i en expansiv region med stora utmaningar.

Vi behöver bli fler så nu utökar vi vår avdelning ytterligare! Vi söker nu en erfaren hyresadministratör till vårt team på redan 6 personer. Vi söker dig som är självständig och trivs med varierande och utvecklande arbetsuppgifter.

Publiceringsdatum
2019-02-06

Dina arbetsuppgifter
Som hyresadministratör ansvarar du för uthyrningsprocessen av bostadslägenheter. Dina arbetsuppgifter kommer främst att bestå av följande:

• Hyra ut bostadslägenheter och sekunda lokaler samt bilplatser enligt fastställda regler
• Skriva och hantera hyresavtal
• Handläggning och behandling i enlighet med hyreslagen och fastställda rutiner av hyresärenden, störningsärenden, obetalda hyror, lägenhetsbyten, andrahandsuthyrning, överlåtelser samt olovlig andrahandsuthyrning.
• Kontakt med myndigheter vid sociala boendefrågor
• Kontakt med hyresgäster och bostadssökande
• Lägenhetsvisning
• Fakturering
• Ersätta Kundtjänst vid sjukdom och ledighet.


Kompetensprofil
Kvalifikationer för Hyresadministratör

• Gymnasieutbildning och gärna för tjänsten lämplig eftergymnasial utbildning
• Erfarenhet av hyresfrågor och kunskap
• Erfarenhet av en administrativ roll sedan tidigare
• Van datoranvändare, främst i Office-paketet
• Ha förståelse för ekonomi
• Mycket goda kunskaper i det svenska språket.
• Lätt för att formulera sig i tal och skrift
• Arbetat i något fastighetssystem, vi har Vitec Fastighetssystem (hyressystem Vitec Hyra, Teknisk Förvaltning, Marknad)
• Kunskaper i branschengelska för fastighetsbranschen

Dina personliga egenskaper
Du är en självgående, ansvarsfull och engagerad medarbetare som har lätt för att bemöta och handskas med olika sorters människor. Vidare är du noggrann, organiserad och prestigelös med en förmåga att prioritera och få saker gjorda. Du är social, positiv samt ödmjuk med en god samarbetsförmåga. Vi värderar integritet högt och det är viktigt för oss att du har en förmåga att handlägga flera olika arbetsuppgifter parallellt.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Välkommen till vår arbetsplats!
Hos oss får du vara en del av ett litet företag som ger dig breda utvecklingsmöjligheter.

Alla medarbetare får en egen utvecklingsplan för att stimulera och utmana till yrkesmässig och personlig utveckling så att vi tillsammans kan uppnå våra övergripande affärsmål. Vår värdegrund är en viktig plattform för vårt arbetssätt, vilket innebär att vi arbetar långsiktigt, är engagerade, kunniga och ansvarstagande!

Vi är otroligt stolta över våra höga resultat i medarbetarenkäten (senaste mätning 2017) som t.ex. visar att 100 % av våra medarbetare tycker att deras dagliga arbete bidrar till samhällsnyttan. Vårt medarbetarindex ligger på 89,9 % och vårt ledarskapsindex ligger på 92,4 %. Vi vill att alla medarbetare ska må bra och vara friska så därför satsar vi på hälsofrämjande insatser och förmåner, såsom massage på arbetstid, regelbundna hälsoundersökningar och friskvårdsbidrag.

Balansen mellan arbete och privatliv är viktig, så vi erbjuder träning på arbetstid och ett personalstöd som ger privatrådgivning inom juridiska, ekonomiska och psykosociala frågor. För att behålla den höga trivseln anordnar vi t.ex. sociala aktiviteter, både på arbetstid och efter arbetstid, där hela organisationen har möjlighet att träffas. Det är viktigt för oss att ha roligt på jobbet!

Vårt kontor ligger i ljusa fräscha lokaler centralt i Solna med några minuters gångavstånd till Solna Centrum, T-bana, bussar och tvärbana. Vi är en rökfri arbetsplats vilket innebär att det inte är tillåtet att röka på arbetstid.

Vill du veta mer om Signalisten?
Läs mer om vår arbetsplats och vad vi kan erbjuda dig på www.signalisten.se

Tillsättning
Önskad tillsättning snarast, eller enligt överenskommelse.
Tjänsterna är tillsvidareanställningar på heltid som inleds med 6 mån provanställning

Arbetstider
Arbetstider mån-tors 8.00-17.00 fre 8.00-15.00. (Första vardagen varje månad mellan sept-maj är arbetstiden förlängd till 18.30 p.g.a inflyttningar).

Så ansöker du
Registrera din ansökan så fort som möjligt då vi intervjuar löpande. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar på något annat sätt än via vår hemsida.

Frågor om tjänsten
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Elisabeth Latosek-Kovács, Marknadschef, på elisabeth.latosek-kovacs@signalisten.se

Frågor om rekryteringsprocessen
Om du har frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Sara von Essen-Wallin, HR-chef, på sara.vonessen-wallin@signalisten.se

Annonsering och rekryteringsval
Observera att vi redan gjort vårt val av annonseringsforum och rekryteringsmetod, varför vi avböjer oss säljare inom dessa områden.

Varaktighet, arbetstid
Heltid 100% Tillsvidare

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sara von Essen-Wallin

Företag
Bostadsstiftelsen Signalisten i Solna

Adress
Bostadsstiftelsen Signalisten i Solna
Box 1104
17122 Solna

Kontorsadress
Skytteholmsvägen 39 A

Jobbnummer
4598744

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bostadsstiftelsen Signalisten i Solna

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bostadsstiftelsen Signalisten i Solna: