Huvudredaktör till intranätet, Solna
Skatteverket / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.På Skatteverkets kommunikationsstab är vi omkring 30 personer. Vi har det övergripande ansvaret för myndighetens externa och interna kommunikation, och vi lägger stor vikt vid att arbeta integrerat. Målet är att våra insatser och aktiviteter hänger samman och kompletterar varandra internt och externt och i olika kanaler.
Idag är staben indelad i grupper. Internkommunikationsgruppen består av fem personer och har som huvuduppgift att arbeta med intranätet, övergripande interna kommunikationsstrategier och chefskommunikation. Gruppen har också ett mycket nära samarbete med de redaktörer och kommunikatörer i Skatteverkets åtta regioner som arbetar med internkommunikation. I höst påbörjar vi ett arbete med att utveckla det redaktionella konceptet på intranätet.
Vår nuvarande huvudredaktör för intranätet kommer att börja ett nytt jobb inom staben, och vi söker nu hennes ersättare.
Dina arbetsuppgifter som huvudredaktör för intranätet innebär att
• planera och leda nyhetsflödet på Skatteverkets intranät
• leda nätverk med intranätredaktörer från Skatteverkets åtta regioner och tillsammans med kommunikatörer på staben bidra till att kommunikationen hålls samman
• skriva, redigera och publicera nyhetsartiklar på intranätet och i samband med det intervjua Skatteverkets experter.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har högskoleutbildning/examen inom medie/kommunikation
• har minst 2 års erfarenhet av redaktionellt arbete för digitala kanaler och av att göra kommunikativa bedömningar av vad som ska skrivas
• har minst 2 års erfarenhet av att ha arbetat på en kommunikationsavdelning/funktion i en större organisation, företag eller myndighet
• är en mycket bra skribent, kan bildbehandling och har goda kunskaper i webbpubliceringsverktyg, till exempel Sitevision
• har en god samarbetsförmåga och erfarenhet av att leda andra i till exempel nätverk
• har lätt att knyta kontakter och samarbeta inom en stor organisation
• är engagerad, har egen drivkraft och tar ett stort eget ansvar.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2013-09-26Arbetstider och omfattningEj specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHillevi Rönström, intranätredaktör (nuvarande) 010-5724162
Marie Lindström , kommunikationsdirektör 010-572 38 27
Susanne O'Konor, facklig kontaktperson SACO 010-574 85 55
Jan-Erik Åberg, facklig kontaktperson ST 010-574 89 75
Ann-Marie Dyberg, HR-konsult 010-574 83 46
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1662805
Observera att sista ansökningsdag har passerat.