HSE-koordinator till Espresso House Bakery
Espresso House / Administratörsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Espresso House i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Vellinge,
Lund eller i
hela Sverige Vi söker nu dig som älskar kaffe och brinner för att arbete inom säkerhet-, hälsa- och miljöarbete och vill jobba med oss på Nordens största coffee shop kedja. Vi är ett snabbväxande företag och har idag cirka 350 coffee shops och över 4500 medarbetare fördelat på Sverige, Norge, Danmark, Finland och Tyskland. "
Vi på bageriet i Arlöv söker nu dig dom vill du vara med och driva arbetet med vår systematiska arbetsmiljö, arbetet inom miljö och HR. Du är den vi vänder oss till i frågor som gäller lagstiftning och Espresso House bakery's riktlinjer inom de tre områdena. Du koordinerar och stöttar i dagliga arbetet och inom projekt.
Arbetsbeskrivning
I rollen som HSE-koordinator är du drivande, ambitiös och proaktiv. Du har vilja att utveckla rutiner och arbetssätt. Du ansvarar för att säkerställa att företaget arbetar i linje med gällande lagstiftning och våra egna riktlinjer inom Arbetsmiljö, miljö och hälsa. Du är kontaktperson mot interna parter, fackliga organisationen, myndigheter och kommun.
Du kommer ha en framträdande nyckelroll och ansvara för arbetet med att utveckla det strategiska, övergripande och långsiktiga HR-arbetet på Espresso House Bakery. Utöver det strategiska ansvaret arbetar du även operativt ur ett brett HR perspektiv. Ditt ansvar är att underhålla, utveckla och integrera organisationens HR processer i syfte att säkerställa att dessa stödjer Espresso House övergripande strategier och mål.
I samverkan med ledningsgruppen bidrar du också till organisationens övergripande strategier och mål. Områden du arbetar med är:
* Arbetsmiljö, hälsoarbete och rehabilitering.
* Arbetsrätt, avtalsfrågor och förhandlingar.
* Jämställdhet och mångfald.
* Ledarskapsutveckling.
* Personalförsörjning.
* Stötta och coacha chefer i HR-frågor .
* Utveckling av policys och riktlinjer, processer och stödsystem inom HR.
• Miljö- och hållbarhetsfrågor
Vad erbjuder du oss?
Vi ser gärna att du som söker har utbildning inom arbetsmiljö och arbetsrätt. Arbete med ISO-standarder är meriterande. Du har några års arbetslivserfarenhet från produktion och ett stort intresse för arbetsmiljö, säkerhet- och miljöfrågor.
Du har hög integritet och ett stort driv, är utåtriktad, pedagogisk och har förmågan att väcka engagemang. För att lyckas i arbetet behöver du även ha god analysförmåga och vara strukturerad. Vi ser även du har förmågan att arbeta med eget ansvar.
Då dokumentation är en viktig del av arbetet är det ett krav att du har goda kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska, samt har goda kunskaper i Office-paketet.
Vad vi erbjuder dig
Espresso House är ledande inom branschen vilket betyder att du är en del av ett framgångsrikt företag med stora utvecklingsmöjligheter. Vi befinner oss i en kraftig expansionsfas där du får möjlighet att bidra till att ett redan starkt varumärke blir ännu starkare. Vi satsar på våra medarbetare och det finns stora möjligheter att växa med oss. Espresso House är ett företag som kännetecknas av en stark kultur. Vi är stolta över det vi gör och vi har kul på jobbet samtidigt som vi skapar lönsamhet.
Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med placeringsort Espresso House Bageriet i Arlöv. Du rapporterar direkt till platschef.
Ansök
Rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag: 2019-02-08
För frågor angående tjänsten kontakta
thomas.edgarn@espressohouse.seVaraktighet, arbetstid
Kontorstider 100 %
Publiceringsdatum2019-01-25ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Anderberg
FöretagEspresso House
AdressEspresso House
Lagervägen 4B
23237 Arlöv
KontorsadressLagervägen 4B
Jobbnummer 4577572
Observera att sista ansökningsdag har passerat.