HR-specialist Talent Management / Learning & Development
Lidl Sverige KB / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lidl Sverige KB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Våra medarbetare är viktiga för oss och därför har vi ett stort fokus på medarbetarutveckling. Vi står inför spännande utmaningar i samband med att nya koncept kommer att rullas ut i organisationen. Utveckling av våra ledare och medarbetare som bidrar till Lidls framgångar är ett prioriterat område, såväl i Sverige som globalt för Lidl. Vill du tillsammans med ett stolt och engagerat team jobba för att hitta smarta lösningar och utmana organisationen med siktet inställt på att uppnå den fulla potentialen hos alla våra medarbetare och säkerställa vår kompetensförsörjning? Då ska du söka dig till oss!
Som vår nya HR-specialist ansvarar du för att driva olika Talent Management/Learning and Development-frågor tillsammans med dina kollegor i teamet.
Övergripande jobbar teamet med att arbeta med vår strategiska kompetensförsörjning, att identifiera behov utifrån mål och strategier och omsätta det i faktiska åtgärder för att säkra framtidens kompetens. Vi har såväl internationella koncept som ska genomföras och implementeras som nationella koncept vi utvecklar själva.
Ett stort fokusområde i just denna roll är vår ledarskapsutveckling. Du kommer att utveckla och förvalta delar av vårt ledarkoncept, och i det ingår också att designa utbildningar och genomföra dessa. Att skapa och genomföra andra typer av utbildningar ingår också i rollen. Du förväntas utveckla och implementera olika sätt/verktyg för att kompetensutveckla våra medarbetare så de når sin fulla potential, likväl som underhålla satta processer och driva internationella projekt och koncept framåt.
Inom ramen för dina ansvarsområden kommer du ta fram och hålla i olika workshops och utbildningar, facilitera och delta i olika assessment-dagar och det kan även bli aktuellt med andra ansvarsområden beroende på behov och din kompetens, t.ex. traineeprogram och onboardingprocesser. Ett aktuellt tema i vårt ansvarsområde är också vår Talent Management-process som syftar till att identifiera potential hos våra medarbetare och därmed säkra vår successionsplanering.
Inom den närmsta tiden har vi flera spännande koncept och projekt som ska rullas ut och implementeras, där du, utifrån dina erfarenheter och kompetenser, kommer spela en viktig roll.
Du rapporterar till teamchef Talent Management och förutom dig består teamet i dagsläget av ytterligare tre HR-specialister.
Du har en relevant akademisk examen, gärna inom HR eller motsvarande samt relevant arbetslivserfarenhet från HR och ledarskap. Du har dokumenterad erfarenhet från att ha arbetat med frågor inom de områden som ingår i rollen. Erfarenhet från att ha arbetat med ledarskapsutveckling och utbildningar är en förutsättning för att lyckas i rollen. Vi ser gärna att du har vana av att ha arbetat som projektledare eller liknande.
Vi tror att du är både van och duktig på att identifiera utvecklingsbehov utifrån uppsatta mål från organisationen. För oss är det viktigt att du ser utvecklingsmöjligheter i allt du gör och att du drivs av att utveckla både chefer och medarbetare. Du är en trygg facilitator och utbildare med en pedagogisk ådra som tycker om att planera, strukturera och hålla i workshops och utbildningsdagar. I vårt team värdesätter vi initiativtagande, struktur och noggrannhet, och vi tror att du gör detsamma!
Du är engagerad, arbetar självständigt och driver dina arbetsuppgifter ansvarsfullt. Du har en god kommunikativ förmåga, du skapar förtroende och har mod att ifrågasätta och stå fast vid dina åsikter. Du är prestigelös och värdesätter att jobba tillsammans och bidra till ett bra arbetsklimat!
I denna roll är det viktigt att du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Kunskaper i tyska är önskvärt. Vidare ser vi det som en fördel om du har erfarenhet av och kännedom om vår bransch och liknande försäljningsverksamhet.
Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige år 2003 och sedan dess har vi ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna.
Personalavdelningen på huvudkontoret består idag av 33 personer i fyra team: Lön, Arbetsrätt & arbetsmiljö, Talent Management samt Rekrytering & Employer Branding.
Talent Management-teamet arbetar med en bredd av frågor inom ramen för vår kompetensförsörjning. Vårt fokus är att stötta verksamhet, chefer och medarbetare för att introducera, utveckla och behålla medarbetare på ett effektivt och kvalitativt sätt.
Varaktighet, arbetstid
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans.
Publiceringsdatum2018-12-13ErsättningTjänsten är en heltidstjänst, med tillträde enligt överenskommelse. Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/ Akademikerförbunden. Du är placerad vid vårt huvudkontor i Solna.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-01
Ange följande referens när du ansöker: HR-specialist TM/ L&D
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLidl Sverige KB
AdressLidl Sverige KB
Box 4093
17104 Solna
KontorsadressAnderstorpsvägen 22
Jobbnummer 4508859
Observera att sista ansökningsdag har passerat.